یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 78667

سلامت نیوز : بررسی‌ها نشان می‌دهد: یک سوم بیماران مبتلا به سرطان گلو به دلیل آلوده شدن به نوعی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) به این سرطان مبتلا شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی سرطان دهانه رحم است که از طریق دهان یا اندام تولیدمثلی منتقل می‌شود.

در حال حاضر بیش از 100 نوع ویرو‌س پاپیلومای انسانی وجود دارد. بیشتر افراد در طول عمر خود ممکن است به این ویروس مبتلا شوند اما در اکثر موارد سیستم ایمنی بدن از فعالیت و پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.

دو نسخه از ویروس پاپیلومای انسانی یعنی HPV-16 و HPV-18‌ سرطان‌زا هستند. ویروس نوع HPV-16‌ در واقع عامل 60 درصد سرطان‌های دهانه رحم، 80 درصد سرطان‌های مقعد و 60 درصد سرطان‌های دهان است.

آمار نشان می‌دهد که سالانه 1500 نفر در انگلیس به سرطان گلو مبتلا می‌شوند و 470 نفر از آنان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

در مطالعه‌ای که روی ارتباط بین HPV‌ با سرطان گلو صورت گرفت، نمونه خون افراد شرکت‌کننده گرفته شد و میزان آنتی‌بادی‌های یکی از پروتئین‌های کلیدی HPV موسوم به E6 در خون شرکت‌کنندگان بررسی شد.

وجود این آنتی‌بادی‌ها به این معنی است که ویروس پاپیلومای انسانی توانسته به بدن غلبه کند و در نتیجه تغییرات سرطانی را در سلول‌ها ایجاد کرده است.

گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد در مشاهدات خود دریافتند که در بدن 35 درصد مبتلایان به سرطان گلو این آنتی‌بادی‌ها وجود داشته‌ هر چند شانس زنده ماندن این افراد در مقایسه با دیگر مبتلایان به سرطان گلو که به دلایلی غیر از ویروس پاپیلوما به این سرطان مبتلا شده‌اند، بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha