یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: 78668

سلامت نیوز : یک فوق تخصص و جراح پلاستیک گفت: افتادگی پلک توسط جراحی پلاستیک برطرف می‌شود اما ماندگاری آن بستگی به سن بیمار و میزان عارضه دارد.

دکتر محمد حسین حسامی رستمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: افتادگی پلک حاصل پایین افتادن ابروها و اضافه شدن پوست پلک در سنین میانسالی و پیری است که زمان به وجود آمدن آن علاوه بر سن، به نژاد و شرایط زندگی بستگی دارد.

وی ادامه داد: وقتی حجم افتادگی چشم زیاد باشد به کناره‌های چشم تاثیر می‌گذارد و دید خارجی چشم را محدود می‌کند و موجب خستگی پلک بالا می‌شود. بنابراین عمل جراحی علاوه بر زیبایی جنبه درمانی نیز دارد.

این فوق تخصص و جراح پلاستیک در رابطه با جراحی‌های افتادگی چشم، گفت: در صورتی که شکل افتادگی پلک چشم غیر ضروری باشد، عمل جراحی برایشان مضر است و به چشم‌ها آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

حسامی رستمی در تشریح نوع عمل افتادگی پلک چشم تشریح کرد: پلک بالا را به اندازه‌ای که طراحی کردیم باز می‌کنیم. گاهی ابروها را از طریق همین برش مقداری بالاتر می‌بریم و با اتصال آن به استخوان لبه حدقه چشم، عضله اخم را از بین می‌بریم.

وی افزود: ماندگاری این عمل به شدت گرفتاری و زمان بروز عارضه بستگی دارد. در صورتی که در سنین پایین اتفاق بیفتد امکان بازگشت بیشتر است اما اگر فردی برای اولین بار در سنین بالا اقدام کند به دلیل کیفیت و قوام پوست، عمل جراحی ماندگاری بیشتری هم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha