سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون به اعلام آخرین وضعیت استقرار طرح هموویژیلانس (مراقبت از خون) در بیمارستان‌های کشور پرداخت و گفت: از مجموع 878 بیمارستان تحت پوشش ادارات کل انتقال خون در کشور، از سال 88 تا پایان تیرماه 1392، 238 بیمارستان صاحب سیستم هموویژیلانس شده‌اند که مبین استقرار سیستم همومویژیلانس در 27 درصد بیمارستان‌های کشور است.

دکتر غلامرضا توگه در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: تاکنون بیش از 750 دوره آموزشی برای استقرار این سیستم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه 21 هزار و 944 پرستار در بیمارستان‌های دارای سیستم هموویژلانس برای این منظور آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: در واقع می‌توان گفت 66.8 درصد پرستاران در بیمارستان‌های دارای سیستم هموویژلانس برای اجرای این طرح آموزش دیده‌اند.

رییس سازمان انتقال خون تعداد پزشکان آموزش دیده در بیمارستان‌های دارای سیستم هموویژلانس را بیش از 2692 نفراعلام و اظهار کرد: تعداد پرسنل بانک خون آموزش دیده در بیمارستان‌های دارای سیستم هموویژلانس نیز بیش از 1422 نفر است. در واقع بیش از 71.6 درصد پرسنل بانک‌های خون بیمارستان های کشور تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

توگه افزود: تاکنون چهار سمینار کشوری و بیش از 712 دوره آموزشی توسط ادارات کل انتقال خون کشور برای استقرار طرح هموویژیلانس برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha