سلامت نیوز: فلج اطفال و فقر باعث شد که آپلینار گاهنگو زندگی‌ سختی را آغاز کند. اما زمانی ‌که او به مدرسه‌ای در بوجومبورا- ‌بروندی که تحت حمایتWFP قرار داشت فرستاده شد، شرایطش تغییر کرد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت برنامه جهانی غذا، امروز آپلینار در مقام مدیر روابط عمومی در سفارت آفریقا جنوبی در بوروندی با سابقه موفق در رشتهٔ خبرنگاری مشغول به کار است. او موفقیت خود را مدیون حمایت برنامه جهانی‌ غذا در مدرسه سنت کیزیو می‌داند. آپلینار تنها ۳ سال داشت که به علت بیماری فلج اطفال زمین گیر شده بود. به نظر می‌‌رسید کودکی در شرایط او آینده هولناکی داشته باشد. نزدیک‌ترین مدرسه در فاصله ۱۰ کیلومتری او قرار داشت و والدین او قادر به پرداخت هیچگونه هزینه ایاب و ذهابی برای بردن او به مدرسه نبودند. او تا ۵ سالگی حتی عصایی برای راه رفتن نداشت. تحصیل در مدرسه برای پسری در این شرایط غیر قابل ممکن به نظر می‌‌آمد.

دانش آموز ممتاز


روزی کشیشی از روستای او بازدید نمود و والدین آپلینار را متقاعد ساخت که او را به مدرسه سنت کیزیو در بوجومبورا بفرستند. او در سپتابر ۱۹۷۱ برای اولین بار به مدرسه رفت . او به تحصیل ادامه داد تا اینکه موفق شد در سن۱۵ سالگی مقطع ابتدایی را به اتمام برساند. او دانش آموز بسیار خوبی بود و توانست تحصیلات خود را با رتبه عالی‌ به پایان برد. برنامه جهانی‌ غذا همچنان در حال کمک رسانی به دانش آموزان مدرسه سنت کیزیو می‌باشد. ۷۵ درصد از ۲۲۳ دانش آموز این مدرسه معلولند و مابقی بی‌ بضاعتند.سرگذشت آپلینار مثال نویدبخشی است از مزایا و موقعیت هایی که کمک‌های غذایی WFP در اختیار آسیب پذیر‌ترین کودکان بروندی، کشوری که درآمد ۹۰ در صد مردمان آن روزانه کمتر از یک دلار است، قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha