گروهی از دانشمندان ایتالیایی تحقیقاتی را در خصوص فناوری نانوجراحی در انجام عمل های جراحی غیرقابل رویت در داخل یک سلول بیمار و حتی بخشی از آن آغاز کرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، گروه دپارتمان جراحی عمومی دانشگاه ناپل اعلام کرد که به کمک نانو جراحی امکان جراحی یک سلول بیمار و حتی بخش کوچکی از آن فراهم می شود و پزشکان می توانند یک جراحت در سطح سلولی را که می تواند حاصل یک بیماری مثل سرطان باشد ترمیم کنند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "در حال حاضر این تحقیق در مراحل آزمایشی قرار دارد، اما نانوجراحی در آینده نه چندان دور می تواند به عنوان یک واقعیت پذیرفته شود. هم اکنون جراحی یک سلول بیش از 300 میلیارد یورو هزینه دارد که این رقم تا سال 2010 می تواند به هزار میلیارد یورو افزایش یابد. فناوری های نانو پایه انقلاب فناوری آینده هستند."

براساس گزارش آنسا، این دانشمندان همچنین درخصوص استفاده ازتکنیک های "میکروجراحی" تحقیقات خود را دنبال می کنند. این جراحی ها امروزه این امکان را فراهم می کنند که یک فضای بسیار کوچک از بدن برای مثال یک رگ با قطر یک میلیمتر مورد عمل جراحی قرار گیرد.

به گفته این دانشمندان، امروزه میکروجراحی درحدود 30 درصد از انواع مختلف جراحی ها را به خود اختصاص داده است که این رقم می تواند در 10 سال آینده به 50 درصد برسد. میکروجراحی نه تنها در جراحی اعصاب مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه می تواند در 30 تا 40 درصد از عمل های بازسازی در جراحی پلاستیک و 20 درصد از جراحی های اطفال بکار رود.

همچنین این جراحی در عمل های لاپاروسکوپی نیز بسیار کاربردی است. به همین منظور این دانشمندان روباتی را ساخته اند که بدون نیاز به کنترل از راه دور جراحی می کند.

این روبات محصول دانشمندان ایتالیایی یک روبات ضد خونریزی است که جراحی های کلیوی و کبدی را بدون ریختن حتی یک قطره خون انجام می دهد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha