دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 78722
سلامت نیوز : در دنیای پر آشوب و پر تلاطم، انسان به کانونی پر از آرامش و سکون نیازمند است تا در آن قوای از دست رفته را باز یابد و آماده تلاش و فعالیت مجدد شود .این کانون پر آرامش ،خانواده است و در آن روابط صحیح زن و شوهر ، عامل اصلی آرامش و امنیت روان است.بنابراین کمتر رابطه ای را می توان یافت که به اندازه رابطه بین زن و شوهر دارای اهمیت و حساسیت خاص باشد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ نوع و کیفیت رابطه بین زن و شوهر و شبکه ارتباطی بین والدین و فرزندان از عوامل موثر و تعیین کننده در خوشبختی افراد در زندگی است . سلامت روان و رشد عاطفی و روانی هر یک از ما، محصول روابط متقابل در درون خانواده هاست و عناصر اصلی توسعه و تداوم خانواده ،"احترام،اعتماد و صمیمیت"است. به واقع احترام متقابل، اکسیری است که زندگی خانوادگی را به کانون سعادت و کامیابی مبدل می سازد.

اگر ارتباط همسران و رفتار و گفتار آنان بااحترام و تکریم باشد، بهترین آموزشگاه ادب در خانه، این دنیای کوچک، ایجاد خواهد شد و در این آموزشگاه، فرزندان و انسانهای فردا آموزش خواهند دید. پس برقراری ارتباط سالم در زندگی مشترک ، از مهم ترین ضروریات است . بنابراین برای ایجاد و توسعه این ارتباط مؤثر از امروز به فکر باز کردن حساب بانک عاطفی در قلب همدیگر باشیم و اگر قبلا حساب باز کرده ایم هر روز به موجودی آن بیفزاییم ، تا سود روز شمار این حساب افزایش یابد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha