سلامت نیوز : زلزله‌ای به قدرت تقریبی شش ریشتر امروز شهر دینگژی در استان گنسوی چین را لرزاند و بنا بر گزارش‌ها دست‌کم ۵۶ نفر کشته و ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی ؛ این زلزله به ۵۶۰۰ خانه خسارت جدی وارد کرده و ۳۸۰ ساختمان هم کاملا فرو ریخته‌اند.

زلزله در ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه صبح به وقت محلی رخ داد و موسسه تحقیقات جغرافیایی آمریکا قدرت آن را ۵.۹۸ و عمق آن را ۹.۸ کیلومتر تخمین زده است.

اما موسسه زلزله نگاری چین قدرت زلزله را ۶.۶ ریشتر و یکی از پس لرزه ها را ۵.۶ ریشتر ارزیابی کرده. این مرکز عمق زلزله را بیست کیلومتر تخمین زده در حالیکه مقامات محلی عمق آن را ۶ کیلومتر ذکر کرده اند.

لرزش زلزله تا فاصله ۴۰۰ کیلومتری مرکز آن احساس شده و با توجه به سطحی بودن آن انتظار می‌رود ویرانی‌ها وسیع باشند.

استان گنسو در شمال غربی چین، با ۲۶ میلیون نفر یکی از پر جمعیت‌ترین استان‌های چین است و منطقه دینگژی حدود ۲.۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

بنابر گزارش‌ها هفت شهر این استان آسیب دیده‌اند و به گفته یکی از خبرنگاران حاضر در منطقه در بعضی مناطق بیست درصد خانه‌ها تخریب شده‌اند.

گفته می‌شود بیشترین تخریب در مناطق دورافتاده استان کوهستانی گنسو رخ داده باشد که دسترسی به آنها دشوار است.

تانگ ژیائومینگ شهردار دینگژی به تلویزیون دولتی چین گفت میزان تخریب در مناطق ژانگ و مین بیشتر از سایر مناطق بوده و برق و موبایل در این مناطق قطع شده است.

به گزارش خبرگزی شین‌هوای چین، زلزله باعث رانش زمین و گِل متعدد در منطقه شده است.

عملیات امداد با اعزام صدها سرباز، نیروهای ویژه امداد و سگهای تعلیم دیده و ارسال چادر و پتو به منطقه آغاز شده و مقامات کشوری برای ارزیابی خسارت‌ها به منطقه عزیمت کرده‌اند .

در اوایل سال جاری میلادی دویست نفر در زلزله استان سیچوان کشته شدند.

بدترین زلزله چین (۷.۹ ریشتر ) در سالهای اخیر، در سال ۲۰۰۸ در استان سیچوان رخ داد که ۹۰۰۰۰ کشته و میلیونها آواره بر جای گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha