دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 78729
سلامت نیوز : چند روز گذشته مدیركل نظارت بر داروی سازمان غذا و دارو با تاكید بر اینكه دشمن تصور نكند با تحریم دارویی می‌تواند ما را فلج كند، گفت: «با وجود تمام معضلات و فشارهایی كه به مردم وارد می‌شود، صنعت داروسازی به حركت رو به جلوی خود ادامه می‌دهد اما با این حال بابت همه فشارهایی كه به مردم وارد شده است از آنها عذرخواهی می‌كنیم.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ گروه دیگری معتقدند با گران شدن و جهانی شدن قیمت دارو از قاچاق آن جلوگیری خواهد شد و داروها به راحتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد در همین رابطه هم مسوولان وزارت بهداشت و هم كارشناسان دارو گفتند كه گران شدن دارو، قاچاق آن را منتفی می‌كند و جهانی شدن قیمت دارو، مافیای دارو را در كشور به‌شدت متضرر می‌كند. این شروع حرف‌های متناقض مسوولان است، چند روز پیش رییس جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران اعلام كرد قیمت برخی اقلام دارویی رسما تا 3 برابر افزایش داشته است و همچنین داروهای ضد سرطان، پروستات، مغز و استخوان و سرطان‌های دستگاه گوارش و... از جمله داروهایی هستند كه یا كمیاب شده‌اند یا اینكه گران شده‌اند.

خسرونیا در ارتباط با وضعیت بازار سیاه ناصرخسرو و دلالان دارو گفت: نه تنها بازار داروی ناصرخسرو همچنان وجود دارد بلكه این وضعیت به سمت داروخانه‌های بزرگ دولتی از جمله 13 آبان، 29 فروردین و... در تهران كشیده شده است. به طوری كه دلالان دارو از ساعت 11 صبح در اطراف این قبیل مراكز دارویی حضور داشته و مشغول خرید و فروش داروهای كمیاب و گران‌قیمت هستند. این دلالان دارو كه تعدادشان بیشتر از مراجعه‌كنندگان به این مراكز دارویی است، یا منتظر هستند داروهای بیماران را به چند برابر قیمت بخرند یا اینكه آن دسته از بیمارانی كه از تهیه دارو مستاصل و ناامید شده‌اند، به چند برابر قیمت داروی مورد نیازشان را به آنها بفروشند.

از حدود ساعت 10:45 دقیقه صبح در اطراف داروخانه سیزده آبان و هلال احمر می‌چرخیدیم. تا شاید با دلالان دارو بتوانیم چند دقیقه‌یی صحبت كنیم، از مقابل در تا جلوی گیشه‌ها جمعیت زیادی حضور داشتند و صف طویلی از بیماران شبیه به رستوران‌ها برای گرفتن داروهایشان ایستاده بودند حتی دیگر تهویه‌ها هم قدرت خنك كردن هوای سالن را نداشتند، در این میان جالب بود كه عده‌یی برای پیدا كردن داروهای خود دنبال این ناجیان بی‌رحم دارو می‌گشتند، علی رییسی 54 ساله به ما گفت كه نیاز به یك داروی قلبی دارد كه در سیزده آبان و هلال احمر آن را پیدا نكرده است به همین خاطر دنبال این دلالان است، حتی به چند نفر هم كه مشكوك بودیم اما آنها از حضور چنین افرادی اظهار بی‌اطلاعی كردند در ادامه به همراه نسخه آقای رییسی دنبال‌شان گشتیم اما كسی را پیدا نكردیم.

مریم صالحی دختر جوانی بود كه به ما گفت نیاز به یك داروی كلیه دارد ولی معتقد بود كه به خاطر اخبار چند روز گذشته این دلالان رفته‌اند و شاید مدتی دیگر دوباره برگردند. مرتضی محمدآبادی 42 ساله می‌گفت كه در روزهای قبل عده‌یی را دیده است كه مخفیانه دارو به مردم می‌فروختند اما جالب است كه خیلی از مردم اعتراضی برای خرید دارو با این قیمت‌ها هم نداشتند. این مساله نشان‌دهنده این است كه واقعا مردم در مساله دارو با مشكلات بزرگی مواجه شده‌اند كه حاضرند 2تا3 برابر قیمت واقعی دارو پول پرداخت كنند. مرتضی رسولی 24 ساله دنبال قرص اعصابی می‌گشت كه به دلیل تحریم‌ها پیدا نكرده بود اما به ما گفت: خیلی از مردم از ایستادن در صف‌های طولانی و شلوغ سیزده آبان و هلال احمر خسته شده‌اند به همین خاطر ترجیح می‌دهند كه به وسیله همین دلالان داروی خود را به دست بیاورند. حالا باید همچنان منتظر بازگشت این دلالان به داروخانه‌ها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha