سلامت نیوز : مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: با ابلاغ وزیر بهداشت در هفته آینده از این پس پروانه کار دائم پزشکان و پرستاران حذف می‌شود و به جای آن سازمانهای صنفی پزشکان و پرستاران گواهی صلاحیت حرفه‌ای موقت برای فارغ التحصیلان این گروهها صادر می‌کنند.

سجاد رضوی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: تاکنون روال به این شکل بوده است که پزشکان و پرستاران بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه و گذراندن دوره طرح با ارائه مدارک لازم، پروانه دائم کار را از وزارت بهداشت دریافت می‌کردند.

وی گفت: این افراد بعد از کسب این گواهی دیگر هیچ مشکلی برای کار تا آخر عمر نداشتند و نیاز خاصی به ارتقای دانش و توانمندی خود نمی‌دیدند و فقط پزشکان برای تمدید گواهی مطب از نظام پزشکی در برخی دوره‌های بازآموزی شرکت می‌کردند.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: در واقع طی سالهای اخیر پروانه کار دائم پزشکان و پرستاران ارزش و کارایی خود را از دست داده است بنابراین با توجه به این وضع و با نگاهی به وضعیت سایر کشورها وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که پروائه دائم کار پزشکان و پرستاران حذف شود.

وی گفت: با ابلاغ این مصوبه که احتمالاً هفته آینده با امضای وزیر بهداشت انجام می‌شود از این پس پزشکان و پرستاران بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه و انجام دوره طرح و تسویه حساب با صندوق رفاه دانشگاه باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای خود را از سازمان صنفی خود بگیرند یعنی پزشکان از سازمان نظام پزشکی و پرستاران از سازمان نظام پرستاری باید گواهی صلاحیت حرفه‌ای بگیرند.

رضوی ادامه داد: این گواهی که احتمالاً دیگر دائمی نخواهد بود و مدت زمانی مشخصی خواهد داشت. بعد از زمان انقضای آن باید دوباره صلاحیت حرفه‌ای افراد در سازمان نظام صنفی شان بررسی و تأیید شود.

وی گفت: این کار هم کیفیت کار و دانش گروه پزشکی و پرستاری را ارتقا می‌دهد و هم از بوروکراسی و کاغذ بازی زائد در وزارت بهداشت که گاهی چندین ماه فارغ التحصیلان این رشته‌ها را برای ورود به بازار کار معطل می‌کرد، جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha