سلامت نیوز : مرکز خدمات مجازی سلامت صبح امروز با حضور مسئولانی از مجلس، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات رونمایی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ یکی از ویژگی‌های این خدمات مجازی وجود مرکز ارائه مشاوره‌های تلفنی تخصصی و کارشناسی (کال سنتر) است که در زمینه‌های تغذیه، بارداری، بیماری‌ها و همچنین ارائه مشاوره به پزشکان خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین مرکز گواهی میانی سلامت و صدور گواهی الکترونیکی در این مجموعه وجود دارد.

پکیج چند گانه آزمایشگاهی نیز از موارد عرضه شده در این خدمات مجازی است این دستگاه قادر است خون، ادرار و ... را در هر نقطه از کشور اندازه‌گیری کرده و با GPRS به سامانه انتقال دهد و امکان تفسیر نتایج توسط متخصصان به وجود می‌آید. انجام آزمایش‌های هورمونی و تشخیص سرطان‌ها و همچنین آزمایشهای قلبی نیز توسط این دستگاه از راه دور انجام می‌شود.

سیستم‌های سلامت در حوزه موبایل نیز شامل نرم افزارهایی است که قابلیت نصب بر روی گوشی‌های تلفن همراه را دارد و حاوی متن و تصاویر مرتبط با موضوعات مختلف سلامت است.

این سیستم در زمینه‌های کنترل دیابت، فشار خون، بارداری، تغذیه، نوزادان و چربی خون اطلاعاتی را به کاربران می‌دهد.

تخت هوشمند نیز که از دیگر خدمات مجازی سلامت است، دستگاهی است که تمام پارامترهای اندازه‌گیری ضروری نوزاد یا بیمار را انجام داده، ذخیره و ارسال می‌کند همچنین پرونده الکترونیکی بیمار را از طریق فضای مجازی به پزشک ارسال می‌کند.

سامانه جامع اطلاعات دارویی (سجاد) دارای سیستم کدینگ یکپارچه ثبت، ضبط و کنترل تمام تراکنش‌های دارویی در کشور است.

این سامانه از قاچاق دارو جلوگیری کرده و با کنترل وضعیت انبارها موجب توزیع عادلانه دارو می‌شود.

همچنین سامانه خدمات سلامت ایرانیان (پرونده الکترونیکی سلامت) محوری‌ترین و اساسی‌ترین رکن نظام سلامت یعنی پزشک خانواده را در مرکز پوشش خود قرار می‌دهد و به عنوان یک ابزار مدیریت تطبیق ارائه خدمات را میسر می‌کند.

سامانه آموزش الکترونیکی سلامت نیز ، سامانه جامع علوم پزشکی کشور، پکیج علائم حیاتی و ایجاد مرکز داده‌های سلامت از دیگر اقداماتی است که در این پکیج خدمات مجازی سلامت به مردم ارائه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha