سلامت نیوز : محمدعلی شریعتی امروز در نشست خبری سازمان تدارک پزشکی هلال‌احمر اظهار داشت: شرکت بازرگانی سهاکیش به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال‌احمر تنها شرکتی است که مجوز واردات داروهای تک‌نسخه‌ای، فوریتی و خاص را به طور گسترده دارد و با توجه به منابع مالی توانایی گسترش واردات داروهای مورد نیاز را داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: اگر چه برخی شرکت‌ها در حوزه تک‌نسخه‌ای دارو وارد می‌کنند ولی به دلیل محدودیت منابع مالی نمی‌توانند به طور گسترده وارد عرصه شوند و اگر وزارت بهداشت ارز مناسبی را به ما تخصیص دهد، مشکلات مردم در حوزه دارو را کم می‌کنیم.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: الان داروهای دیگری را نیز برای واردات در دستور کار داریم که داروی پیشگیری از پوکی استخوان و شیرخشک‌های متابولیکی با حجم زیاد در راه است.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا داروی بتافرون به عنوان یکی از داروهای مهم برای بیماران ام‌اس به همراه 3 داروی دیگر وارد نشده، گفت: ما بر اساس درخواست‌های وزارت بهداشت و انجمن‌ها به صورت موردی و براساس ثبت درخواست بیمار دارو وارد می‌کنیم و در مورد این دارو صحبتی نشده است.

وی  با تأکید بر اینکه مشکل انتقال پول به دلیل تحریم‌ها یکی از موانع برای واردات داروست خاطرنشان کرد: بهتر است که درخواست‌ها بر اساس برنامه‌ریزی و طبق زمان‌بندی صورت گیرد تا بتوانیم به مرور داروها را وارد کنیم در عین حال برخی داروهای گرانقیمت مانند تای‌سبری حدود 1800 یورو قیمت دارند که منابع مالی را درگیر می‌کنند.

شریعتی ورود بیمه‌ها برای پوشش داروهای گرانقیمت و خاص را برای تأمین داروی مردم بسیار اثرگذار دانست و افزود: اکنون بیمه‌هایی مانند تأمین اجتماعی تا 40 درصد مبلغ دارو را پوشش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha