سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: لابی پنهان و ساخت و پاخت برخی افراد به نام کمیسیون بهداشت برای انتخاب وزیر بهداشت آینده به ضرر مردم تمام می‌شود، همه چیز باید آشکار باشد و وزیر بهداشت آینده باید فردی سالم، اندیشمند و دارای کارنامه روشن باشد.

عابد فتاحی در گفت و گو با فارس گفت: هنوز هیچ فردی به عنوان وزیر بهداشت پیشنهادی آینده برای ارائه برنامه هایش به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیامده، البته اسمهایی را شنیده‌ایم و گمانه‌زنی هایی وجود دارد اما هنوز هیچ نامی به صورت رسمی مطرح نشده است.

وی ادامه داد: از نظر من وزیر بهداشت آینده باید فردی اندیشمند باشد، مسائل حوزه سلامت را خوب بشناسند، مشکلات بخش دولتی و خصوصی را بداند و از همه مهمتر از نظر اخلاقی سالم باشد و به نوعی اهل زد و بند نباشد.

وی گفت: وزیر بهداشت آینده باید به حل مسائل و گرفتاریهای مردم پایبند باشد اما از طرفی شاهدیم که افرادی مرتب دم از مردم مردم می‌زنند اما در عمل این شعار فقط پوششی است برای پیشبرد اهدافشان.

وی افزود: نباید با شعار مردم گرایی، جامعه پزشکی و پرستاری که ارائه کنندگان خدمات سلامت به مردم هستند را فراموش کنیم،این افراد هم جزو مردم هستند و اگر نباشند، چه کسی باید خدمات سلامت مناسبی به مردم ارائه کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: به نظر من ما اکنون به بلوغ فکری و سیاسی رسیده‌ایم که فارغ از منابع فردی و گروهی خودمان فردی را به عنوان وزیر بهداشت آینده انتخاب کنیم که بتواند با کارنامه درخشانی که در گذشته داشته و با برنامه روشن خود، مشکلات حوزه سلامت را حل کند.

فتاحی گفت: این را هم قبول نداریم که افرادی به نام کمیسیون بهداشت و درمان بروند با افرادی ساخت و پاخت کنند تا فرد مورد نظرشان رأی بیاورد، همه چیز باید آشکار و در کمیسیون بهداشت و درمان و جلوی چشم باشد، در غیر این صورت دود این لابی‌گری‌ها و باند بازی ها به چشم مردم می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha