سلامت نیوز : وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: آرزوی من اجرای طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع و کاهش هزینه درمان مردم است.

اسدالله عباسی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس افزود: مدیران کل  کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استانها به عنوان قائم مقام وزیر در استانها تفویض اختیار شده‌اند و برای حل و فصل مسائل کارگری نیاز نیست که به ستاد مرکزی وزارتخانه مراجعه شود.

عباسی در پاسخ به این پرسش که مهمترین تصمیم شما در کار وزارت چه بوده است، گفت: در روزی که برای گرفتن رأی اعتماد خدمت نمایندگان مجلس رسیده بودم، برنامه کوتاه مدت و بلندمدت ارائه کردم و برخی از کارها در حد توان و وسع ارائه شد و یکی از آنها ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی فولاد کشور بود که 82 هزار نفر بلاتکلیف بودند و معوقات سه، چهار ماهه داشتند و این همیشه برای دولت و مجلس به عنوان معضل به شمار می‌رفت.

وی گفت: بازنشستگان صندوق فولاد کشور قبلاً زیر نظر وزارت صنعت بودند که این صندوق از اواخر خرداد سال جاری به وزارت کار منتقل شد و تا پایان خرداد ماه حقوق و معوقات این بازنشستگان پرداخت شد و حقوق خرداد، تیر هم تا پایان تیر ماه پرداخت می‌شود و از پایان تیر ماه بازنشستگان فولاد مانند سایر اعضای صندوق‌های زیرمجموعه این وزارتخانه مطالبات خود را به روز دریافت می‌کنند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: یکی از اقدامات وزارت کار این است که شورای عالی بیمه تشکیل شد که همیشه تشکیل این شورا 30 ماه عقب بود، اما امسال به موقع تشکیل شد و شورای عالی کار و دستمزد هم تشکیل شد.

عباسی خاطرنشان کرد: مساله حقوق و احکام کارگزینی در مورد همه نیروهای رسمی و قراردادی برای نیروهای ستادی وزارت کار و رفاه اجتماعی (نیروهای سه وزارت ادغام شده) نیز حل شد و در حال حاضر همه شرایط برای خدمت‌رسانی طبیعی است و آرامش خاصی در وزارتخانه ایجاد شده است.

عباسی در مورد اینکه به وزیر آینده کار چه تجربه‌ای را منتقل می‌کند، گفت: جامعه هدف در وزارت کار قبل از نوزادی تا سالمندی و حتی پس از مرگ را شامل می‌شود که بیش از 50 میلیون نفر جامعه هدف این وزارتخانه است که اغلب آنها اقشار آسیب‌پذیر هستند، بنابراین وزیر آینده کار، تعاون باید روحیه مردمی و متواضع داشته باشد و همه ما خود را خادم مردم و مستمری‌بگیران و مددجویان بهزیستی و بیمه‌های تأمین اجتماعی و اقشار کم درآمد بدانیم.

عباسی آرزو کرد، روزی نظام ارجاع و پزشک خانواده به درستی اجرا شود و هزینه درمان مردم کاهش پیدا کند و این به شرط آن است که سازمان سلامت شکل گیرد و دفترچه‌های مختلف بیمه و خرید خدمات پزشکی یکسان شده و هزینه اضافی به مردم تحمیل نشود.

وی گفت: باید پاراکلینیک‌ها و پزشکان فوق تخصص شکل گیرد و در مواردی که آزمایش نیاز نیست، نباید هزینه به مردم تحمیل شود، به عنوان مثال دستگاه‌های ام‌آر‌آی و سی‌تی‌اسکن در کشورهای تولید کننده مانند آلمان شاید به اندازه دستگاه‌های موجود در تهران نباشد، به دلیل اینکه برخی از پزشکان بی‌جهت این هزینه‌ها را به مردم و بیماران تحمیل می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha