نوارهای تست قند خون بین ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان بوده اما اکنون بین ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است/ باتوجه به گرانی نوارهای تست خون؛ خیلی از دیابتی‌ها اقدام به اندازه‌گیری قند خونشان نمی‌کنند از همین رو خطر مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند.

تهدید جان دیابتی‌ها با افرایش چند برابری قیمت نوار تست قند
سلامت نیوز : رئیس انجمن دیابت گفت: با گرانی نوارهای تست قند خون؛ خیلی از بیماران دیابتی نمی‌توانند قند خونشان را اندازه‌گیری کنند از همین رو خطر مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند.

"اسدالله رجب" در گفت‌وگو با ایلنا، درمورد وضعیت داروهای بیماران دیابتی گفت: حدود یک سال پیش، قیمت داروی انسولین ۲۵۰۰ تومان بود اما اکنون به ۱۲هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: اگر چه ۱۲ هزار تومان قیمتی نیست اما طبیعتا برای تزریق آن نیاز به سرنگ است که باید ۵۰۰ تومان هم هزینه آن را بدهند.رئیس انجمن دیابت با اشاره به اینکه مشکل دیابتی‌ها تنها تامین دارو نیست، افزود: نوارهای تست قند خون بین دو تا سه برابر گران شده است.

وی با ابراز نگرانی از گرانی نوارهای تست قند خون نیز گفت: یک دیابتی برای اینکه قندخونش را در منزل اندازه‌گیری و کنترل کند باید نوارتست قند خون داشته باشد اما هزینه آن که در گذشته بین ۱۶ تا ۲۵ هزار تومان بوده است؛ اکنون بین ۳۵ تا ۴۵ هزار تومان رسیده است.

رجب تصریح کرد: یک دیابتی در ماه حداقل به ۴ بسته از نوارهای تست قند خون نیاز دارد که در ماه به طور متوسط چیزی حدود ۱۶۰ هزار تومان باید هزینه کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به گرانی نوارهای تست خون خیلی از دیابتی‌ها اقدام به اندازه‌گیری قند خونشان نمی‌کنند از همین رو برای آن‌ها مشکل ایجاد می‌شود به طوری که قند آن‌ها پایین می‌افتد و خطر مرگ آن‌ها را تهدید می‌کند.

رئیس انجمن دیابت همچنین به افزایش دو برابری قیمت سرنگ‌های انسولین اشاره کرد و افزود: در گذشته تهیه یک بسته آن ۱۸۰۰ تومان بود اما اکنون به پنج هزار تومان رسیده است.وی با اشاره به اینکه یک دیابتی ماهیانه حداقل ۲۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند، افزود: البته این هزینه در شرایطی است که  بیمار دچار عارضه نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha