سلامت نیوز :  رییس بخش هموفیلی بیمارستان مفید با اشاره به خدمات ارایه شده به بیماران هموفیلی گفت: لازم است به جای صرف بودجه به منظور انجام آزمایش‌هایی که بعضا جنبه تحقیقاتی و بسیار تخصصی دارد، خدماتی را به آنان ارایه دهیم که به آن‌ها احتیاج بیشتری دارند.

دکتر پیمان عشقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، افزود: خدمات زیادی به بیماران هموفیلی در ایران ارائه داده شده ولی به برخی از نیازهای آنان به اندازه کافی پرداخته نشده است. برخی خدمات قابل دسترس بسیار تخصصی و در حد تحقیقاتی هستند. این در حالیست که هنوز در سطح شهر تهران یک آزمایشگاه 24 ساعته به منظور ارائه خدمات تخصصی انعقاد برای بیماران هموفیلی هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی 24 ساعته انعقاد خون اظهار کرد: در صورت راه‌اندازی چنین آزمایشگاهی نه تنها بیماران هموفیلی بلکه سایر بیماران در صورت نیاز به کمک در روزهای تعطیل می‌توانند برای دریافت خدمات لازم به این مکان مراجعه کنند.

رییس بخش هموفیلی بیمارستان مفید با بیان اینکه هنگامی که بین خدمات ارائه شده به بیماران هموفیلی تناسبی وجود نداشته باشد، این خدمات به کاریکاتور شبیه می‌شوند، تصریح کرد: برخی از آزمایش‌های تخصصی که در حال حاضر انجام می‌شود، هم هزینه‌بر است و هم چندان به آنها نیاز نیست. درواقع چنین آزمایشگاه‌هایی تنها در مراکز پژوهشی کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: ابتدا لازم است سطح اول خدمات را دست‌کم در تهران به بیماران هموفیلی ارائه کنیم و بعد آن را به سایر نقاط کشور گسترش دهیم.

عشقی در پایان با تاکید بر ضرورت حضور مسئول فنی واجد شرایط در آزمایشگاه‌های تخصصی انعقاد و ژنتیک که لازمه ارایه جواب کتبی و رسمی آزمایش‌ها به بیماران است، اظهار کرد: در حال حاضر در برخی مراکز این کار انجام نمی‌شود و به صورت شفاهی درباره نتیجه آزمایش به مبتلایان به هموفیلی اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha