سلامت نیوز :  مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از تامین داروهای پیوند کلیه از ابتدای مردادماه توسط سازمان تدارکات پزشکی خبر داد و گفت:‌ تامین دارو از وظایف وزارت بهداشت است، اما ما در کنار وزارت بهداشت برای حل مشکلات مردم گام بر می‌داریم و امیدواریم شرمنده مردم نشویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ظاهر رستمی به ورود سه داروی بیماران خاص از جمله داروی «تای‌ سابری» که برای بیماران MS‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: طبق برآوردهای انجام شده تا پایان امسال 2000 عدد از این دارو مورد نیاز است که اگر وزارت بهداشت درخواست کند پروسه واردات آن را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه مایل نیستیم شاهد سرگردانی مردم برای تامین دارو باشیم عنوان‌کرد: تا پایان امسال می‌توانیم داروهای تک نسخه‌ای مورد نیاز مردم را تامین کنیم که این مسئله نیز بسته به اعلام نیاز وزارت بهداشت است. هلال‌احمر همواره معین دولت بوده و سعی می‌کند تا حد توان به دولت برای حل مشکلات دارویی کمک کند.

رستمی با بیان اینکه در حال حاضر هلال‌احمر صاحب بزرگترین مرکز تجهیزات پزشکی کشور است، عنوان‌کرد: به عنوان مثال تولید 60 درصد بازار سرنگ داخل کشور در دست هلال‌احمر است البته ما می‌توانیم ظرفیت تولید خود را از 500 میلیون به 800 میلیون عدد افزایش دهیم اما از آنجا که هدف ما کسب سود بیشتر نیست و به دنبال رفع نیاز مردم هستیم این امر با رعایت حال تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه در سال 92 اخبار خوبی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی منتشر خواهد شد، عنوان‌کرد: در حال حاضر از نظر مکان، سخت‌افزار و منابع انسانی دچار کمبود نیستیم و به سمت ارتقای توان داخلی کشور پیش خواهیم رفت.

وی در ادامه ضمن اعلام خبر نصب سیستم پرتال در تمام داروخانه‌های هلال‌احمر در آینده نزدیک گفت: در این صورت فرایند نظارت از زمان ورود دارو تا رسیدن آن به دست بیمار تسهیل خواهد شد.

رستمی از تامین داروهای پیوند کلیه از ابتدای مردادماه توسط سازمان تدارکات پزشکی خبر داد و گفت:‌ تامین دارو از وظایف وزارت بهداشت است اما ما در کنار وزارت بهداشت برای حل مشکلات مردم گام برمی‌داریم و امیدواریم شرمنده مردم نشویم. پیش از این توزیع داروهای پیوند کلیه بر عهده داروخانه 29 فروردین بود.

وی ادامه داد: ‌در حال حاضر هلال‌احمر از پنج درصد ظرفیت تولیدی خود استفاده می‌کند اما اگر دولت مساعدت کند و وزارت بهداشت از سازمان‌ تدارکات پزشکی حمایت کند قول می‌دهیم تا 18 ماه آینده تولید واکسن چهار ظرفیتی داشته باشیم و دیگر برای تامین واکسن به خارج از کشور وابسته نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha