دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 78756

سلامت نیوز : پزشکان توصیه می‌کنند پیش از سفر با هواپیما یا شنا در عمق آب، حتما گوش‌هایشان را تمیز کنید تا این عضو حساس و مهم از هر آسیب احتمالی در امان بماند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ جرم گوش با جذب آب متورم شده و حجم آن بیشتر می‌شود و در نتیجه به انسداد مجاری گوش و بروز اختلالات شنوایی منجر می‌شود اما با رعایت چند نکته ساده بهداشتی می‌توانید سلامت گوش‌های خود را تضمین کنید.

اگر احساس کردید گوش‌تان گرفته از داخل کردن سنجاق سر یا خودکار به داخل آن خودداری کنید. استفاده از این وسایل ممکن است به طور موقت التهاب گوش را تسکین دهد اما باعث می‌شود جرم گوش به قسمت‌های داخلی‌تر نفوذ کند.

در طول مدت سفر با هواپیما اگر به گوش‌درد مبتلا شدید و از تمیزی گوش‌هایتان مطمئن هستید از گوشی‌های داخل هواپیما استفاده کنید. این گوشی‌ها از تغییرات فشار هوا در هنگام فرود آمدن و بلند شدن هواپیما می‌کاهند.

برای خشک کردن قسمت‌های بیرونی گوش از حوله نرم استفاده کنید. قسمت‌های داخلی خود قابلیت خشک شدن را دارند. همچنین هرگز از سشوار برای خشک کردن گوش استفاده نکنید.

برای شست‌وشوی گوش‌ها می‌توانید از داروخانه قطره مناسب تهیه کنید اما از مصرف قطره‌های حاوی آب اکسیژنه بپرهیزید چرا که به سلامت گوش آسیب می‌رسانند.

در صورتی که به طور مرتب در گوش‌هایتان جرم و چرک تولید می‌شود حتما با یک متخصص مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha