سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 78797
سلامت نیوز : عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پلیس باید خودروهای دودزا را توقیف کند و به پارکینگ بفرستند، اظهار کرد: این آلودگی‌‌ها باعث افزایش مرگ و میر و افزایش سرطان ناشی از آن می‌شود.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با پانا، با بیان این مطلب که روز به روز آلودگی هوا به دلیل فرسودگی و استاندارد نبودن خودروها افزایش پیدا می‌کند و زیان‌بار است، گفت: این آلودگی‌‌ها باعث افزایش مرگ و میر و افزایش سرطان ناشی از آن می‌شود.

پیرموذن ادامه داد: به جد از مسئولان ذی‌ربط خواستارم که معاینه فنی خودروها را به حداقل، یعنی یک سال برسانند.نماینده اردبیل ر مجلس با اشاره به این‌که اکنون در اواخر دولت دهم هستیم، تاثیرگذاری فراکسیون کم رنگ شده است، گفت: این موضوعات برای پیگیری به دولت یازدهم ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی ماشین‌های دودزا و دارای نقص فنی را برای جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش سوانح رانندگی ضبط کرده و به پارکینگ بفرستد.

پیرموذن با بیان این‌که خودروهای ما استاندارد نبوده و باعث کشتار و صدمات انسانی می‌شوند، گفت: برای کاهش این قبیل موضوعات معاینه فنی خودروها باید به یک سال برسد.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد به تصویب رسیدن طرح افزایش یک سال به دو سال برای خودروهای غیر نو در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: بنده اطلاعی درباره این موضوع ندارم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha