نماینده یونیسف در ایران از تدوین برنامه پنج ساله یونیسف و دولت جمهوری اسلامی ایران مشتمل بر برنامه جامع پیشگیری از حوادث در كودكان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ا ایسنا، كریستین سالازار كه در افتتاحیه كارگاه كشوری پیشگیری از حوادث با دیدگاه ارتقا ایمنی كودكان سخن می‌گفت، در سخنرانی خود گزارشی از سوانح و حوادث كودكان ویتنامی به همراه راهكارهای پیشگیری از آنها ارایه داد.


بر پایه این گزارش علت 69 درصد از مرگ افراد زیر 20 سال در ویتنام، سوانح، 14 درصد به علت بیماری واگیردار و 17 درصد ناشی از بیماریهای مزمن است.


همچنین بر اساس سوانح و حوادث دوران كودكی به نسبت كل حوادث ،63 درصد حوادث در كودكان 11 تا 15 ساله، 13 درصد در كودكان 16 تا 20 ساله، 7 درصد در كودكان زیر 5 سال و بالاخره 8 درصد در كودكان 6 تا 10 ساله ویتنامی بروز می‌كند.


به گزارش ایسنا، شیوع و فراوانی سقوط از بلندی در كودكان ویتنامی 12 درصد و حوادث ترافیكی 20 درصد است این در حالیست كه میزان حوادث ترافیك راهها در سنین صفر تا 10 سال كمترین بوده و در سنین بالاتر به سرعت افزایش می‌یابد.


بر اساس این گزارش، ایمن سازی در محیط خانه و اطراف آن برای كودك، ‌انجام مداخلاتی در ایجاد ایمنی در محیط دوستدار كودك، تدوین محتوای كتب درسی دبستانی و پیش دبستانی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای والدین، آموزگاران و مراقبان كودك در مدرسه و مهد كودك ایمن از راهكارهای پیشگیرانه است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha