سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 78807
سلامت نیوز : متخصصان می گویند، خانم ها قبل از شروع یائسگی دچار مشکلات متعددی از جمله درد مفصل، تپش قلب، ضعیف شدن قوزک پا، درد آرنج، سرگیجه، تغییر در حس چشایی و بویایی، سوءهاضمه و اضطراب می شوند. این موارد قبل از ایجاد علایمی چون، گر گرفتگی، تعریق شبانه، بی نظمی قاعدگی و خشکی مهبل که علایم ویژه یائسگی است، آشکار می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ در واقع علایم متعدد مرتبط با عملکرد هورمون ها، ۲ تا ۳ سال قبل از شروع یائسگی ایجاد می شود، از جمله سردرد، خارش پوست و احساس حرکت حشرات روی پوست، نازک شدن مو و پوست، مشکل حافظه ، سردرگمی، افسردگی و ناتوانی در تمرکزه سلول هایی به نام گیرنده استروژن در تمامی قسمت های بدن وجود دارد که با تغییر میزان هورمون، واکنش نشان می دهد و علایم ذکر شده را ایجاد می کند. به عنوان مثال در عضله ها گیرنده های استروژن وجود دارد. با افت میزان استروژن درد ایجاد می شود و روی توانایی عضله تاثیر می گذارد.

در نتیجه ممکن است مشکلی مانند سوءهاضمه به وجود بیاید این تغییر در استروژن باعث افت میزان کلاژن نیز می شود. کلاژن، پروتئین طبیعی است که در بدن تولید می شود و در ساختار پوست، مفصل ها، مو، ناخن و مثانه دیده می شود و کاهش آن باعث درد عضله و خارش پوست می شود. افسردگی و اضطراب زنان قبل از یائسگی به علت پایین بودن استروژن است. استروژن هورمونی است که میزان بعضی ازمواد شیمیایی را افزایش می دهد. به گفته متخصصان یکی از علایم شایع در آستانه یائسگی زنان اختلال تیروئید است. در صورت پرکار بودن،افراد دچار تپش قلب، تغییر در خلق و خو و خستگی مفرط می شوند و در صورت کم کاری تیروئید افراد دچار خستگی و افزایش وزن می شوند. علایم قبل از یائسگی گاه تا ۵ سال ادامه می یابد. تحقیقات متعددی نیز نشان می دهد درمان جایگزین هورمون خطر بروز سرطان سینه را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha