سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7881

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اقدامات به موقع و سازنده دانشگاه علوم پزشکی کردستان و سایر دست اندرکاران وبا در کردستان شیوع نیافت و تعداد محدود مبتلایان به آن نیز درمان شدند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه کنگره سراسری سل در گفتگو با مهر در سنندج گفت: با توجه به اینکه هنوز هم بیماری وبا در کشور همسایه عراق شایع است و بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از 60 هزار نفر به بیماری خطرناک آلوده اند اقدامات گسترده ای در این استان انجام شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد : آمار 50 نفر آلوده به این بیماری در استان نیز به علت عمل نکردن افراد به هشدارهای همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کردستان صورت گرفت که خوشبختانه با حضور سریع و اقدامات ویژه این عزیزان نیز مداوا شدند.

وی کنترل وبا در کردستان و جلوگیری از ورود وبا به کشور را نمونه و الگوی خوبی برای مقابله با دیگر بیماری های واگیر دار در کشور دانست و اظهار امیدواری کرد: در راستای جلوگیری از بیماری های واگیردار دیگر همچون سل و ایدز نیز، برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد

لنکرانی در ادامه میزان مبتلایان به بیماری سل در استان کردستان را کمتر از میانگین کشوری آن کمتر دانست.

وی خاطرنشان کرد: در استان کردستان که روزگاری نه چندان دور یکی از استانهای آلوده به بیماری سل بود خوشبختانه امروز میزان آلودگی مردم به این بیماری از میانگین کشوری نیز کمتر است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: میزان ابتلا به این بیماری در استان کردستان 5/1 درصد به ازای هر صد هزار نفر است که در مقایسه با میانگین کشور آن بسیار کمتر است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha