سلامت نیوز : اعضای بدن كودك 4 ساله هموفیلی که دچار مرگ مغزی شده بود، به 7 كودك جان دوباره بخشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ طاها كودك 4 ساله هموفیلی در حالیكه در حیاط منزل خود در حال بازی بود در اثر سقوط یك درب آهنی دچار حادثه گردید و به رغم مراقبتهای پزشكی چند روز بعد با یك سر درد شدید از خواب بیدار می شود و متاسفانه به دلیل خونریزی مغزی جان به جان آفرین تسلیم می کند. این حادثه دردناك غمی بزرگ به والدین او تحمیل نمود كه ابعاد آن آنقدر بزرگ است كه كمترمی توانیم  به خود اجازه دهیم به والدین او بگوییم غم آنها رادرك می کنیم. داغ هر عزیزی دشوار و داغ فرزند در شیرین ترین سنین او آنقدر سنگین است كه فقط با پناه آوردن به درگاه ایزد یكتا قابل تحمل است.

اما والدین طاهای عزیز به جز پناه بردن به درگاه خداوند یكتا راه دیگری نیز برای تحمل این ضایعه دردناك انتخاب نمودند. آنها زنده نگه داشتن عزیزترین وجودشان را در وجود كودكان نیازمندی كه بر روی تخت بیمارستان چشم به راه اهداء عضو هستند، جستجو نمودند.

كانون هموفیلی ایران افتخار می کند كه یكی از خانواده های عضو آن به این درجه از ایثار و فداكاری رسیده اند كه بتوانند درد و رنج خود و داغی كه از فقدان فرزند دیده اند را با آرامش قلوب مادران و پدرانی كه چشم انتظار سلامتی عزیز خود هستند تحمل نمایند. آنان وجود طاها را به هفت كودك اهدا كردند كه بتوانند نشانی طاها را در وجود هفت كودك دیگر پیدا كنند.

روابط عمومی كانون هموفیلی ایران ضمن تسلیت درگذشت اندوهبار طاهای عزیر به خانواده وی، انتخاب شایسته آنها را برای زندگی بخشیدن به هفت كودك دیگر را صمیمانه تبریك می گوید . چشمها ، كلیه ها ، قلب و حتی پوست لطیف او در وجود كودكان دیگر زنده می ماند و والدینش این فرصت را خواهند داشت كه چشمان طاها كه در كودكی دیگر ببینند.

امید آن داریم تصمیم فداكارانه والدین طاها مانند هزاران ایرانی دیگر كه با اهدای عضو عزیزانشان منشاء زندگی برای همنوعانشان گردیده است تبدیل به یك فرهنگ گسترده در كشور ما گردد. از آنجا كه اعلام این خبر مقارن با آغاز هفته حمایت از بیماران هموفیلی است این روابط عمومی پیشنهاد نام گذاری اولین روز هفته حمایت را كه سالها به نام جانباختگان هموفیلی بود به نام طاهای عزیر به هیئت مدیره كانون هموفیلی ایران تقدیم می نماید. امید آن داریم با نامگذاری اولین روز هفته حمایت به نام طاها همه ساله این موسسه مروج فرهنگ ایثار اهدای عضو باشد. یاد آوری می نمائیم كه به جز كبد بیماران هموفیلی دیگر اعضای این بیماران قابل اهداء به نیازمندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha