سلامت نیوز : یک فوق تخصص بیماری‌های آسم و آلرژی با بیان این که رعایت رژیم غذایی خاصی در روزه‌داری برای بیماران آسم مد نظر نیست، افزود: داشتن یک تغذیه مناسب و سرشار از فیبر و ویتامین در ایام ماه مبارک به روزه داران کمک می‌کند که ساعات روز را با شرایط بهتری سپری کنند.

دکتر رسول نصیری در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه روزه داری در بیماران آلرژیک منعی ندارد، اظهار داشت: اغلب بیماران آلرژیک داروهای خود را به صورت موضعی و استنشاقی مصرف می کنند و روزه داری تاثیر سویی بر بیماران نمی‌گذارد مگر آن که در شرایط خاص نیاز به درمان‌های خوراکی داشته و با ساعات روزه داری فرد در تداخل باشد.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رژیم غذایی افراد تغییر می‌کند، گفت: بیماران مبتلا به آلرژی غذایی از مصرف برخی مواد غذایی پرکالری و حساسیت زا مانند خرما یا مغزها خودداری کنند چرا که در ایجاد عوارض احتمالی مانند شوک آنافیلاکسی موثر است.

این فوق تخصص بیماری های آسم و آلرژی به بیماران مبتلا به آسم توصیه کرد: این نوع بیماران از حضور در فضاهای آلوده شهری خودداری کرده و در تمام طول روز اسپری‌های استنشاقی خود را به همراه داشته باشند.

دکتر نصیری با بیان این مطلب که مواد غذایی خاصی در روزه داری بیماران آسم مد نظر نیست، افزود: داشتن یک تغذیه مناسب و سرشار از فیبر و ویتامین در ایام ماه مبارک به روزه داران کمک می‌کند که ساعات روز را با شرایط بهتری سپری کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های آسم و آلرژی در پایان تاکید کرد: بیماران آلرژیک قبل از انجام فریضه روزه داری حتما با پزشک معالج خود مشورت کنند تا شرایط بیماری و وضعیت جسمانی بررسی شود و مشکل جسمانی در این ایام نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha