سلامت نیوز : نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود نسبت به عدم توجه به مناطق محروم به خصوص در حوزه‌های بهداشت و درمان و اشتغال‌زایی اعتراض کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ احمد شوهانی، نماینده مردم ایلام در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به اینکه ملت می‌داند دولت جدید با چه مشکلاتی روبرو خواهد بود، گفت: با این وجود مجلس از آقای روحانی انتظار دارد کابینه قوی، هماهنگ و منسجم با بهره گرفتن از نیروهای ملت و تجربه دولت‌های قبلی تشکیل دهد و در راستای حماسه اقتصادی گام بردارد.

شوهانی در ادامه خواهان رفع تبعیض و نابرابری در زمینه ایجاد اشتغال مولد شد و گفت: از دولت جدید می‌خواهیم از روزمرگی و پوپولیسمی که دولت قبلی به آن دست زده است خودداری کند. متاسفانه دولتی که داعیه خدمتگزاری دارد با گذشت پنج ماه از سال هنوز اعتبارات عمرانی را ابلاغ نکرده است و پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌ها تعطیل شده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رشد منفی اقتصادی از مرکز پژوهش‌های مجلس خواست تا در این زمینه کارهای مطالعاتی انجام دهد و گفت: متاسفانه سهم استان‌های مرحوم از بودجه سالانه بسیار کم است و انتظار گشایش در این استان‌ها نمی‌رود. اکثریت مطلق شرکت‌های بزرگ اقتصادی در مناطق برخوردار هستند، تیم‌های فوتبال کشوری در لیگ برتر و لیگ دسته یک هم تنها در چند استان بزرگ کار می‌کنند در حالیکه آنها از بودجه ملی ارتزاق می‌کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استعدادها در همه جای کشور وجود دارد اما زمینه رشد برای آنها فراهم نشده است. جمعیت کثیری از مردم مناطق محروم خواهان اجرای عدالت منطقه‌ای هستند و نمایندگان هم در این راستا همکاری و مساعدت‌های لازم را خواهند کرد.

شوهانی اظهار کرد: نگرانی از آثار پارازیت و دکل‌های تلفن همراه وجود دارد که نیاز است مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون بهداشت در این مورد جدی‌تر وارد شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت مردم ایلام گفت: مردم مرزدار، امین و شجاع ایلام با وجود اینکه هفت درصد منابع نفت و سیزده درصد منابع گاز کشور را در این استان دارند و همچنین نزدیک‌ترین مرز کشور با مرکز کشور عراق را دارند همچنان با بالاترین نرخ بیکاری درگیر هستند و ما شرمنده پدران و مادرانی هستیم که فرزندان بیکارشان به امید پیدا کردن درآمد از کشور مهاجرت می‌کنند و بعد گرفتار می‌شوند، غرق می‌شوند و خانواده‌هایشان عزادار می‌شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحران ریزگردها در جنوب و غرب کشور هنوز برطرف نشده است، اظهار کرد: بحران ریزگردها در استان ایلام همچنان ایجاد اختلال کرده و ایلام را غیرقابل تحمل کرده است. موج جدید ریزگردها منطقه را فرا گرفته است و در حالی که ما از دولت می‌خواهیم تا تدابیر ویژه‌ای برای مقابله با این مساله اتخاذ کند فوق‌العاده بدی آب و هوای منطقه برای کارمندان هم بد شده است و این موجب نارضایتی و تشدید مهاجرت شده است. خشکسالی و کم‌آبی، کشاورزی منطقه را فلج کرده است و مردم حتی از آب شرب سالم هم استفاده نمی‌کنند.

شوهانی ادامه داد: سهم استان ایلام از صنایع صفر است، همچنین منطقه با مشکلات جدی زیست محیطی درگیر است. ایجاد مراکز درمانی و پزشکی در منطقه تبدیل به آرزوی مردم شده است و مردم مجبورند برای خدمات درمانی به سایر استان‌ها بروند. امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به مرکز کشور عراق مرز مهران است که متاسفانه در حال حاضر رفت و آمد از آن متوقف شده و منطقه ویژه اقتصادی آن هم بلاتکلیف است.

وی در پایان خواهان رسیدگی وزارت نیرو به وضعیت سدهای کلنگ‌زنی شده، خشکسالی و مساله ریزگردها شد و از دولت آینده خواست تا رویکرد دولت زیست محیطی را اتخاذ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha