سلامت نیوز : دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی از تولید و توزیع مکمل‌های گیاهی ساخت ایران برای اولین بار خبر داد و گفت: با این اقدام راه برای ورود به بازارهای جهانی باز شده و امر صادرات تسهیل می شود.

دکتر جعفر میرفخرایی در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه بیش از 500 قلم داروی طبیعی در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: برای گسترش صادرات فرآورده‌های گیاهی تلاش می‌کنیم.

وی افزود: البته به این دلیل که ضوابط صادرات دارو متفاوت است و وقتی بناست دارویی صادر شود، باید شامل مقررات دارویی کشور مقصد باشد، پروسه آماده سازی داروها برای صادرات قدری طولانی و مشکل است. به همین خاطر برای تسهیل فرآیند صادرات تصمیم گرفتیم فرآورده‌های تولیدی خود را در قالب مکمل‌های گیاهی آماده و برای صادرات اقدام کنیم.

میرفخرایی با بیان اینکه به عنوان مثال اکنون تنها یکی از کارخانه‌های تولیدکننده، مکمل‌های گیاهی‌اش را به کشورهایی نظیر هند، سنگاپور و مالزی صادر می‌کند، عنوان کرد: در مجموع صادرات اقلام گیاهی به کشورهای همسایه در حال گسترش است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی با بیان اینکه مکمل‌ها دارای دو نوع گیاهی و شیمیایی هستند، عنوان کرد: چند شرکت داخلی مشغول تولید مکمل‌های گیاهی هستند، در حالی که پیش از این چنین چیزی وجود نداشت.

میرفخرایی با بیان اینکه عصاره رزماری، عصاره بابونه و عصاره گالگا برای درمان سنگ کلیه از جمله این مکمل‌ها هستند، گفت:‌ مکمل‌های گیاهی در بازارهای داخلی هم توزیع می‌شوند.

وی درباره میزان افزایش اقبال پزشکان به مصرف فرآورده‌های گیاهی، توضیح داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده است و روز به روز شاهد ورود داروهای طب سنتی به نسخ پزشکان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha