سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 78829

سلامت نیوز : بررسی پزشکان آمریکایی نشان می‌دهد مردانی که از خوردن وعده غذایی صبحانه امتناع می‌کنند بیشتر در معرض سکته قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه وضعیت سلامت بیش از 26 هزار مرد 45 و 82 ساله به مدت 16 سال مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت.

این پزشکان در پایان مطالعات خود دریافتند افرادی که به طور مرتب وعده صبحانه را حذف می‌کنند 27 درصد بیشتر در معرض سکته قلبی هستند و یا بر اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس این مطالعات،‌ افرادی که صبحانه نمی‌خورند اغلب سیگاری‌ها، کارمندان تمام وقت،‌ مجردها و نیز افرادی هستند که تحرک بدنی کافی ندارند.

یکی از محققان ارشد این مطالعه در دانشکده سلامت عمومی هاروارد گفت: افرادی که صبحانه نمی‌خورند بیشتر با فاکتورهای خطرزا نظیر چاقی، فشارخون بالا، دیابت و کلسترول مواجه می‌شوند و این مشکلات نیز به مرور زمان خطر سکته قبلی را تشدید می‌کنند.

این پزشکان در پایان تاکید کردند که خوردن صبحانه با کاهش خطر سکته قلبی همراه است. گنجاندن انواع مختلفی از غذاهای سالم در وعده صبحانه روشی آسان برای رساندن انرژی و مواد مغذی کافی به بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha