سلامت نیوز : در این دوره 395 نفر در 14 دانشگاه علوم پزشکی و 2 واحد دانشگاه آزاد در 10 رشته تخصصی پذیرفته می شوند.داوطلبان پس از مشاهده کارنامه، می‌توانند تا ساعت 23 دوم مرداد ماه 92 نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پاسخنامه شرکت کنندگان از ساعت 16 روز دوشنبه 31 تیرماه 92 در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قابل مشاهده است و افراد در صورت مشاهده هرگونه مغایرت با در دست داشتن کپی پاسخنامه و کلید نهایی و اعلام مغایرت در روی پاسخنامه می‌توانند به صورت حضوری به مرکز سنجش مراجعه کنند.

در این آزمون بیش از سه برابر ظرفیت نهایی به عنوان داوطلبان مجاز معرفی شده اند که هر داوطلب می تواند یک رشته را در تمام دانشگاه ها یا ترکیبی از چند رشته را در چند دانشگاه و حداکثر تا 100 رشته / محل را انتخاب کند. نمره کسب شده و اولویت رشته / محل انتخابی داوطلب، معیار پذیرش داوطلبان خواهد بود.

در صورتی که داوطلب اقدام به انتخاب رشته / محل نکند واجد شرایط پذیرش نخواهد بود. داوطلبان پذیرش بومی ( تعهد خاص ) در صورت تمایل در زمان انتخاب رشته امکان انصراف از پذیرش بومی و استفاده از سهمیه آزاد ( دولتی یا با پرداخت شهریه ) را دارند. در صورت عدم انصراف داوطلبان صرفا مجاز به انتخاب رشته های مورد نیاز استان محل تعهد هستند.

استفاده کنندگان از پذیرش بومی٬ مجاز به استفاده از پذیرش آزاد با پرداخت شهریه نیستند. همچنین سهمیه کادر نیروهای مسلح به داوطلبان هر سه گروه ارتش/نیروهای انتظامی/ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند نسبت به انتخاب کلیه رشته‌های تخصصی به استثنای رشته های دندان پزشکی کودکان، بیماری های فک و صورت، پاتولوژی دهان و فک اقدام کنند.

دانشگاهها تعهدی در قبال ارائه خوابگاه به پذیرفته شدگان آزمون دستیاری نخواهد داشت. در صورتیکه پذیرفته شده در زمان تعیین شده ثبت نام نکند و پس از ثبت نام نسبت به شروع دوره اقدام نکند منصرف محسوب شده و به مدت یکسال از شرکت در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی محروم خواهد شد و در صورت انصراف پس از نیمه مهر ماه سال شروع به تحصیل و یا در هر زمانی در بین تحصیل علاوه بر پرداخت غرامت که میزان آن توسط دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تعیین می‌شود به مدت 2 سال از شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی محروم خواهد شد.

بر اساس آیین نامه دوره‌های دستیاری دندانپزشکی، انتقال در دوره دستیاری در صورت موافقت دانشگاههای مبدا و مقصد به شرط کسب نمره آخرین فرد پذیرفته شده در سهمیه مربوطه و تایید کمیسیون موارد خاص دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی پس از یکسال تحصیلی کامل به شرط گذراندن کلیه دروس مرتبط سال اول بلامانع خواهد بود.

تغییر رشته پس از اعلام قبولی داوطلب در هر یک از رشته های تخصصی و جابجایی در دوره های دستیاری ممنوع است. میهمانی دستیار در صورت موافقت دانشگاههای مبدا و مقصد پس از سال اول برای 6 ماه و برای 6 ماه بعدی نیز با تایید کمیسیون موارد خاص دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی امکان پذیر خواهد بود. همچنین تبدیل از سهمیه دولتی به سهمیه آزاد ( با پرداخت شهریه ) ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha