سلامت نیوز : محمد منیر صفی‌الدین امروز در بازدید از بنیاد بیماری‌های نادر هدف اصلی خود از بازدید از این بنیاد را آشنایی با فعالیت‌های این بنیاد برشمرد و گفت:‌ دولت ایران برنامه‌‌های خوبی برای برطرف کردن نیازهای اجتماعی و اقتصادی کودکان دارد اما این برنامه‌ها نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا فقط توسط دولت کاملاً نیاز کودکان را برطرف نمی‌کند.

وی با اظهار خرسندی از ورود نهادهای غیر دولتی مانند بنیاد بیماری‌های نادر برای فعالیت در این حوزه گفت: این کار نشانگر روحیه بشردوستانه ایرانیان است.

صفی‌الدین در پاسخ به فارس مبنی بر اینکه یونیسف چه فعالیت‌هایی در حوزه‌های اجتماعی برای کودکان به ویژه در ایران انجام داده گفت: همکاری یونیسف در ایران به سال 1325 شمسی برمی‌‌گردد که از آن زمان با درخواست دولت ایران کار را بر روی سلامت کودکان به ویژه برطرف کردن سل که جز بیمار‌ی‌های کشنده بود آغاز کردیم.

وی افزود: به مروز زمان فعالیت‌ها گسترش یافت و اکنون با امضای تفاهمنامه‌ای با وزارت بهداشت بر روی مسائلی مانند سلامت کودک حین زایمان، تغذیه مطلوب و راه‌های پیشگیری از گسترش ایدز به ویژه انتقال HIV از طریق مادر به کودک هستیم.

رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که همه کودکان حق رفتن به مدرسه را دارند با همکاری وزارت آموزش و پرورش در ایران سعی کرده‌ایم تا کیفیت آموزش در این کشور ارتفا یابد چرا که از نظر کمی تقریباً همه کودکان ایرانی تحت پوشش آموزش هستند.

وی همکاری با دفتر امور اتباع خارجی وزارت کشور را یکی دیگر از فعالیت‌های یونیسف در ایران عنوان کرد و گفت: در این راستا سعی کرده‌ایم تا امکان دسترسی به آموزش برای کودکان پناهنده به ویژه کودکان افغانی نیز فراهم شود.

به گفته صفی‌الدین پیگیری حقوق کودکان به ویژه آنهایی که درگیر سوءاستفاده یا تجاوز قرار گرفته‌اند از حوزه وزارت دادگستری و پلیس از دیگر فعالیت‌های یونیسف در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha