سلامت نیوز : معاون سازمان غذا و دارو گفت: محموله فوریتی شیرخشک‌های رژیمی هفته آینده برای مصرف ۳ ماه وارد کشور می‌شود، کمبود شیاف‌های ضد درد نیز واقعی نیست و به علت تقاضای بالای مردم به صورت کاذب ایجاد شده است.

شمس علی رضازاده در گفت‌و‌گو با فارس افزود: کمبود شیرخشکهای رژیمی صحت دارد و برای رفع این کمبود سفارش تأمین آ‌ن را به صورت فوریتی و بدون انتقال ارز داده ایم.

وی گفت: این محموله فوریتی که نیاز حدود 3 ماه کشور را بر طرف می‌کند، هفته آینده وارد کشور می‌شود و بعد از آن بقیه نیاز کشور به صورت روشهای رایج دنبال می‌شود و با پیش بینی نیاز کشور اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار کمبود مجدد این شیرخشکها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شیرخشکهای رژیمی البته وارد بازار نمی‌شوند و در مراکز خاص طب اطفال زیر نظر وزارت بهداشت توزیع می‌شوند و هزینه خرید این شیرخشکها را نیز وزارت بهداشت با استفاده از یارانه دارو پرداخت می کند.

رضا زاده در مورد کمبود شیافهای ضد درد برای کودکان و بزرگسالان نیز گفت:‌ تولید شیافهای ضد درد در کشور با ورود مواد اولیه از سر گرفته شده است و به صورت شبانه روزی در حال تولید است.

وی افزود: با این وجود به علت کمبود مقطعی این اقلام دارویی،‌در بازار دارویی کشور برای تأمین این داروها عطش و نیاز کاذب ایجاد شده و عده زیادی به علت نگرانی از کمبود مجدد این داروها به ذخیره سازی آن اقدام می‌کنند.

معاون دارویی سازمان غذا و دارو تأکید کرد: شیافهای ضد درد اکنون به اندازه نیاز کشور در حال تولید است و کمبود این اقلام ظاهری و غیر واقعی است که به علت تقاضای بالا ایجاد شده است و پیش بینی می‌کنیم با رفع این تقاضای کاذب حداکثر تا یکماه آینده احساس کمبود این داروها نیز بر طرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha