سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 78843
سلامت نیوز : یک متخصص چشم گفت: برخی بر این باورند که با روزه گرفتن نمره چشم بالا می‌رود در صورتی که این گونه نیست. همچنین استفاده از قطره چشم به شرط آنکه از مجاری اشکی وارد حلق نشود روزه را باطل نمی‌کند.

حسام هاشمیان در گفت‌وگو با فارس، خاطر نشان کرد: برخی افراد که دچار بیماری‌های مختلف چشمی هستند فکر می‌کنند که با روزه‌ گرفتن فشار مضاعفی روی چشم وارد می‌شود و نمی‌توانند روزه بگیرند، در صورتی که چنین نیست.

وی ادامه داد: البته پایین آمدن فشار خون روی یکسری از بیماری‌های چشمی تأثیر می‌گذارد و ممکن است بیمار نتواند روزه بگیرد مانند یک نوعی از آب سیاه که وقتی فشار خون پایین بیاید تغذیه عصب چشم کم می‌شود که این افراد باید با نظر پزشک روزه بگیرند.

وی در پاسخ به اینکه افرادی که دارای نمره بالای عینک و چشم‌های بسیار ضعیف هستند در این میان چه وضعیتی دارند، گفت: به افرادی که شماره نزدیک‌بین آنها بسیار بالا است توصیه به روزه گرفتن نمی‌شود ولی آنهایی که مشکل تاری دید دارند مانعی برای روزه گرفتن نیست.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکسری افراد هم که مشکل خونریزی شبکیه به خاطر دیابت دارند کلاً به خاطر دیابت از همان ابتدا نمی‌توانند روزه بگیرند.

این متخصص چشم تصریح کرد: به هر حال روزه گرفتن منافاتی با بیماری‌های چشمی ندارد و موجب بالا رفتن نمره چشم هم نمی‌شود.

هاشمیان در پاسخ به اینکه افرادی که به تازگی چشم خود را جراحی کرده‌اند باید در ماه رمضان چه نکاتی را رعایت کنند، گفت: این افراد تحت نظر پزشک می‌توانند روزه خود را بگیرند چرا که فقط در زمان‌های خاص باید از قطره چشمی استفاده کنند، به شرط آنکه قطره از مجاری اشکی به داخل حلق نرود روزه آنها صحیح خواهد بود.

به گفته این متخصص چشم افراد باید هنگام ریختن قطره پلک را پایین کشیده و قطره را در آن بچکانند که قطره وارد حلق نشود.

وی در مورد آنهایی که به خشکی چشم مبتلا هستند نیز گفت: برخی بر این باورند که به دلیل خشکی چشم مدام باید آب بنوشند در صورتی که می‌توان با استفاده از قطره، خشکی چشم را تا حدی متعادل کرد و روزه هم گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha