سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 78847

آرتریت یا التهاب مفاصل اغلب در افراد مسن شایع است اما ابتلای نوجوانان به این بیماری نیز وجود دارد.

آرتریت نوجوانان چیست؟
سلامت نیوز : کودکانی که دچار ناراحتی‌هایی چون درد مفاصل و نیز گرفتگی، سفتی و تورم در عضلات و مفاصل می‌شوند باید فورا تحت درمان قرار بگیرند چون احتمالا به بیماری «آرتریت نوجوانان» مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بیماری آرتریت یا التهاب مفاصل اغلب در افراد مسن شایع است اما احتمال ابتلای کودکان و نوجوانان به این بیماری نیز وجود دارد.

عارضه آرتریت نوجوانان زندگی کودکان مبتلا به آن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر نوع این بیماری که در سنین کمتر از 16 سالگی بروز کند «آرتریت نوجوانان» گفته می‌شود.

آرتریت نوجوانان بیماری مزمنی است که در صورت ابتلا به آن، بدن به سلول‌های سالم خود حمله می‌کند. همچنین در کودکان نیز به دلیل ضعف در سیستم ایمنی، این بیماری بروز می‌کند.

مهمترین علایم انواع آرتریت نوجوانان عبارتند از:

- ورم،‌ درد و کشیدگی مفاصل

- حرکت محدود و عدم انعطاف‌پذیری

- آسیب مفاصل و غضروف

- کوتاهی اندام‌ها ناشی از رشد ناقص استخوان‌ها

همچنین از آنجا که علت ابتلا به این بیماری هنوز مشخص نیست در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز برای جلوگیری از بروز آن وجود ندارد. هرچند تشخیص زودهنگام و درمان به موقع نتایج بهتری به دنبال دارد.

فرآیند درمان نکته حائز اهمیتی در این بیماری است چرا که ورزش‌های مناسب پا می‌تواند احساس درد و ناراحتی را کاهش دهد. همچنین شیوه درمانی برای هر فرد متفاوت است. تجویز دارو، فیزیوتراپی، استفاده از آتل و در برخی موارد عمل جراحی برخی شیوه‌های درمانی هستند اما تمرکز پزشکان بر تسکین درد،‌ کاهش ورم و به حداکثر رساندن تحرک در فرد مبتلا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha