سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 78855
سلامت نیوز : عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران با انتقاد از عملکرد وزیر بهداشت کنونی گفت:وزیر بهداشت کنونی به اندازه یک چهارم وزیر قبلی و یک هشتم وزیر اسبق بهداشت توانایی مدیریت داشته و اگر پایان دولت نبود به طور حتم وزیر بهداشت استیضاح شده بود.

احمد قویدل مدیرعامل سابق کانون هموفیلی در گفت‌وگو با تسنیم، با تشریح عملکرد وزیر بهداشت کنونی اظهارداشت: وزیر بهداشت کنونی یعنی آقای دکتر طریقت منفرد به اندازه یک چهارم وزیر قبلی (وحید دستجردی) و به اندازه یک هشتم وزیر اسبق بهداشت (لنکرانی) توانایی مدیریت داشته است.

وی افزود: متاسفانه از زمان روی کار آمدن وزیر بهداشت کنونی سکانداری وزارت بهداشت با تلاطم‌های زیادی مواجه بود و این در شرایطی است وقتی کسی مسئولیتی مهمی مانند این وزراتخانه مهم را بر عهده می‌گیرد دست به تغییرات متعدد دست نمی‌زند و مشاهده کردیم که مدیران سازمان غذا و دارو به چه صورتی عزل و جابه‌جا شدند و امروز ما شاهد مشکلات عدیده حوزه دارو هستیم.

قویدل در پاسخ به این پرسش که ولی مشکلات دارو چیزی نیست که در وزیر بهداشت کنونی بوجود آمده باشد و این مشکلات نشأت از مدیریت وزرای بهداشت قبلی است، گفت: بله، ولی حداقل وزیر بهداشت قبلی (وحید دستجردی) همان زمان در دوران صدراتش از مشکلات دارو گلایه‌های بسیاری کرد که حتی افشاگری درباره تخصیص ارز دارو به جای غذای سگ و زین اسب را اعلام کرد که در نهایت به برکناری وی نیز منتهی شد.

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران با انتقاد از برخی تصمیمات مدیریتی وزیر بهداشت کنونی از جمله در حوزه دارو تصریح کرد: این روزها سخت‌ترین و تاریک‌ترین روزهای بیماران هموفیلی است و کارشناسان حوزه هموفیلی در وزارت بهداشت نیز عنوان می‌کنند تصمیمات وزیر بهداشت بدون مشورت گرفتن از آنان صورت می‌پذیرد.

قویدل با اشاره به سوءاستفاده‌های شرکت‌های داروی از جمله گروکشی دارو در بازار آشفته دارویی کشور افزود: این چه شرایطی است که شرکت‌های دارویی در این بازار آشفته دارویی اعلام بازار گردانی می‌کنند تا دارو عرضه نکنند تا بتوانند با افزایش قیمت دارو متعاقب نوسانات ارز به سودهای کلانی برسند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هنوز مقدار قابل توجه ای از دارو در گمرکات باقی مانده است و وزارت بهداشت در مقوله توزیع دارو مانند توزیع گوشت و مرغ عمل می‌کند و این در شرایطی است که نمی‌توان به بیمار گفت که دارو کمتر مصرف کند.

عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران خاطرنشان کرد: اگر شرایط پایانی دولت دهم نبود به طور حتم وزیر بهداشت کنونی توسط مجلس استیضاح آن صورت می‌پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha