باید داروخانه‌های متخلفی که داروها را با قیمت‌هایی غیرواقعی عرضه می‌کنند معرفی شوند از طرفی بی‌توجهی به عملکرد داروخانه‌ها منجر به تخلفات این مراکز شده و حوزه سلامت را که به خودی خود مشکلات فروانی دارد را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

افزایش سلیقه‌ای قیمت دارو در داروخانه‌ها/ با داروخانه‌های متخلف برخورد قانونی شود
سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو باید نسبت به تفاوت قیمت دارو در داروخانه ‌ها کار کارشناسی انجام دهد، گفت: دارو جزء اقلام اساسی مردم است و باید داروخانه ‌ها بر اساس قیمت مصوب، اجناس خود را به فروش برسانند.

نعمت الله منوچهری در گفت و گو با پانا، با اعلام اینکه قیمت دارو می بایست در کلیه داروخانه ‌ها به طور یکسان باشد، اظهار کرد: باید داروخانه‌های متخلفی که داروها را با قیمت‌هایی غیرواقعی عرضه می‌کنند معرفی شوند از طرفی بی‌توجهی به عملکرد داروخانه‌ها منجر به تخلفات این مراکز شده و حوزه سلامت را که به خودی خود مشکلات فروانی دارد را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

برخورد قانونی با داروخانه‌‌های متخلف
 
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت بهداشت باید با داروخانه‌ های متخلف برخورد قانونی انجام دهند، تصریح کرد: برخی مواقع مشاهده می شود که داروخانه ‌ها داروها را با هر قیمتی که  می خواهند به بیماران عرضه می کنند.
 
افزایش سلیقه‌ای قیمت دارو  در نبود تعرفه
 
وی با انتقاد از نبود تعرفه ‌گذاری واقعی دارو نیز گفت: نبود تعرفه گذاری واقعی و یکسان برای دارو موجب می شود که تفاوت قیمت دارو در داروخانه‌ ها ایجاد شود، البته مسئولان وزارت بهداشت باید به این موضوع توجه کنند که بسیاری از داروها وارداتی هستند یا مواد اولیه آن از خارج وارد می‌ شود و با در نظر گرفتن تغییر نرخ ارز دارو از مرجع به مبادله ‌ای، تعرفه‌ گذاری حقیقی را انجام دهند.

منوچهری با اشاره به اهمیت تعرفه گذاری برای نرخ دارو، اظهار کرد:تعرفه‌گذاری از تخلف داروخانه ‌داران در افزایش بی رویه و سلیقه‌‌ای قیمت دارو جلوگیری می ‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha