سلامت نیوز : قائم مقام سازمان محیط زیست با اشاره به تصویب مهم ترین لایحه دولت در حوزه محیط زیست، گفت: این مصوبه شامل ۱۵۰ استاندارد آلودگی آب و خاک ملی است.

علی محمد شاعری در گفت‌ وگو با پانا، با اشاره به تصویب استانداردهای آلودگی آب و خاک اظهار کرد: در کمیسیون زیربنایی دولت یکی از مهم ترین مصوبات زیست محیطی کشور به تصویب رسید که آن هم استاندارد آب و خاک و استاندارد کیفیت آب شرب است که براساس شرایط کشور تدوین شده است و متناسب با وضعیت آب و خاک کشور و منابع آلایندگی است.

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه استانداردهای آب و خاک برای اولین بار به تصویب رسیده است، تصریح کرد: این استانداردها در جهت ارتقای بهداشت و گام اساسی برای بهبود کیفیت وضعیت آب و خاک و همچنین کیفیت آب شرب است.
 
به گفته معاون انسانی سازمان محیط زیست، این مصوبه بیش از 150 استاندارد آلودگی آب و خاک را شامل می‌ شود که شاخصی برای حفاظت و صیانت از آب و خاک در محیط زیست کشور است.
 
شاعری در ادامه با بیان اینکه این استاندارد برای اولین بار در کشور پس از 2 سال کارشناسی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این مصوبه با هماهنگی سازمان محیط زیست و همچنین وزارتخانه‌ های نیرو، نفت، صنایع، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان کشور و سازمان ملی استاندارد تدوین و تصویب شد که یکی از مهم ترین مصوبه های زیست محیطی کشور است.
 
قائم مقام سازمان محیط زیست، تأکید کرد: این مصوبه به زودی به سازمان ‌ها و ارگان ‌های مختلف ابلاغ می‌ شود. این مصوبه شامل 150 استاندارد آلودگی آب و خاک کشور است که براساس استانداردهای ملی به تصویب رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha