سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از بررسی قانون جامع معلولان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با اعلام این خبر اظهار داشت: قانون جامع معلولان برای رسیدگی نهایی به کمیسیون های مربوطه هیات دولت ارسال شد که هم اکنون پرونده این قانون در کمیسیون اجتماعی دولت باز شده و جلسات بررسی آن آغاز شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی تصریح کرد: البته دولت دهم با فرصت اندکی که دارد این موضوع را بررسی می کند تا ببینیم که وضعیت به کجا می رسد و پس از آن در دولت یازدهم به آن رسیدگی خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی تصریح کرد: خوشبختانه سازمان به طور جدی پیگیر وضعیت لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از معلولان است که هم ‌اکنون این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و امیدواریم به زودی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: در صورت تصویب لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از معلولان همه دستگاه ها وظایف خود را نسبت به معلولان انجام می دهند و شرایط مناسبی را برای حضور معلولان در جامعه فراهم خواهد شد.
به گزارش پانا، قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در 16اردیبهشت 83 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما در هشت سال گذشته اجرا نشده است، مهم‌ترین دلیلی که برای اجرا نشدن این قانون از سوی مسئولین اعلام شده اختصاص ندادن بودجه از سوی دولت و نداشتن پشتوانه اجرایی است. 28وزارتخانه، اداره و سازمان دولتی در اجرای این قانون وظایفی دارند که باید هماهنگی و همکاری لازم میان این 28دستگاه ایجاد شود که با اجرا نشدن این قانون بحث اصلاح آن مطرح شد.
در قانون جدید حمایت از حقوق معلولان قرار است بخش‌های حمایتی از جمله حمایت معلولان در بخش اشتغال، مسکن، ازدواج، ارائه خدمات تحصیلی بیش از گذشته در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha