سلامت نیوز : مدیرعامل شرکت تولیدکننده داروی ام اس گفت: سازمان تأمین اجتماعی از 10 روز پیش پوشش بیمه‌ای داروی ام اس را کاهش داده و قیمت داروی تولید داخل ام اس برای این بیماران حدود 30 درصد گرانتر شده است.

هاله حامدی  فر در گفت و گو با فارس، افزود: هم اکنون سازمان بیمه تأمین اجتماعی پوشش بیمه ای داروی تولید داخل ام اس را کاهش داده و این مسئله باعث فشار مالی بیشتر به این بیماران شده است.

وی گفت: در گذشته این مسئله بیشتر برای داروهای وارداتی ام اس مطرح بود اما اکنون سازمان تأمین اجتماعی با کاهش میزان پوشش بیمه ای خود مسئله گرانی دارو و افزایش قیمت را حتی برای داروی تولید داخل نیز به بیماران ام اس تحمیل کرده است.

این داروساز ادامه داد: در زمان حاضر سازمان بیمه خدمات درمانی هنوز پوشش قدیمی خود را با همان میزان پوشش 80 درصد ادامه می  دهد و قیمت تمام شده داروی ام اس ایرانی برای بیماران  تحت پوشش این سازمان حدود 100 هزار تومان در ماه تمام می شود اما سازمان تأمین اجتماعی که در گذشته 90 درصد قیمت این دارو را پوشش بیمه می داد اکنون میزان پوشش خود را به زیر 70 درصد کاهش داده است.

 حامدی فر گفت: به این ترتیب قیمت عرضه داروی ام اس برای بیماران که اکثرشان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، به بیش از 157 هزار تومان در ماه رسیده است. وی ادامه داد: همین اختلاف 30درصدی برای بیماران ام اس که باید تا آخر عمر این دارو را مصرف کنند، تحمل ناپذیر است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی علت کاهش پوشش بیمه ای داروی بیماران ام اس ایرانی را کمبود بودجه اعلام کرده و گفته که وزارت بهداشت باید ما به التفاوت قیمت این دارو را به این سازمان پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha