سلامت نیوز : ابوالحسن فقیه در دیدار با آلاسان سنقوره، مدیر دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آفریقا به منظور گسترش همکاری‌های دو جانبه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ در این دیدار فقیه با اشاره به سابقه طولانی و خوب سنقوره در فدراسیون و جمعیت‌های ملی و تجارب ارزنده وی خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما همکاری دو جانبه جمعیت هلال احمر ایران و دفتر فدراسیون در منطقه آفریقا به‌دلیل فعالیت‌های گسترده دائمی و موقتی که هلال احمر ایران در آفریقا داشته است یک همکاری مثبت و برد برد تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 12 مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در قاره آفریقا واقع شده است، تصریح کرد: در دو سال اخیر فعالیت‌های چشمگیری را جمعیت هلال احمر ایران در شاخ آفریقا به‌ویژه در سومالی داشته است، بنابراین این توان را داریم که در زمینه مدیریت سوانح، توانبخشی، بهداشت و درمان همکاری‌های خود را با دفتر فدراسیون در منطقه آفریقا گسترش دهیم.

در این دیدار آلاسان سنقوره مدیر دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آفریقا گفت: در مورد فعالیت‌های جمعیت هلال احمر ایران اطلاعات خوب و جامعی دارم و جمعیت هلال احمر ایران فعالیت‌های ارزنده‌ای را در منطقه آفریقا انجام داده است اما در مورد آن زیاد صحبت نمی‌شود در صورتی که باید در مورد اهدافتان و برنامه‌های بی‌نظیرتان صحبت کنید و آن را به گوش همگان برسانید.

وی با بیان اینکه ما در دفتر منطقه‌ای فدراسیون آماده‌ایم بدون امضای یادداشت تفاهم و به عنوان وظیفه ذاتی همکاری‌های مستمر خود را ادامه دهیم تصریح کرد: در حال حاضر در اتیوپی اداره‌ای تشکیل شده است که با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ فعالیت‌هایی را در زمینه مدیریت سوانح و مسائل حقوقی مرتبط با آن انجام می‌دهد.

مدیر دفتر فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه آفریقا با تاکید بر اینکه کاهش خطر پذیری در بلایا‏، مدیریت سوانح و تامین امنیت غذایی می‌تواند از جمله محورهای همکاری‌های مشترک باشد افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با توجه به سابقه طولانی در فعالیت‌های بشردوستانه در منطقه آفریقا می‌تواند فدراسیون را در بسیاری از برنامه‌های مورد نظر در این منطقه یاری رساند.

سنقوره در پایان ابراز امیدواری کرد بعد از امضای یادداشت تفاهم همکاری با جمعیت هلال احمر ایران قبل از پایان سال جاری میلادی هماهنگی‌های لازم جهت اعزام تیم برنامه‌ریزی به آفریقا و ایجاد مقدمات برای همکاری‌های مشترک فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha