سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امسال 6 دانشگاه علوم پزشکی طبق مصوبه شورای گسترش در مجلس بودجه گرفته‌اند اما اینکه چرا مجلس بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران را نمی‌دهد، جای تعجب دارد.

مسعود اعتمادیان در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه چرا تاکنون بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران تخصیص داده نشده، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران را دولت جدا کرده است اما نمی‌گذارند دولت بودجه آن را بدهد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد بحث اختصاص بودجه را تا دولت بعدی موکول کرده‌اند و دولت بعدی باید نظر خود را اعلام کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: تا زمانی که بودجه مصوب داده نشود با همان اعتبارات موجود دانشگاه را اداره می‌کنیم، مشکلی در روند دانشگاه نداریم اما از حق دفاع کردن هزینه می‌خواهد.

اعتمادیان گفت: امسال 6 دانشگاه علوم پزشکی طبق مصوبه شورای گسترش در مجلس بودجه گرفته‌اند اما چرا بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران را نمی‌دهند جای تعجب دارد.

وی تصریح کرد: اگر شورای گسترش در این جایگاه نیست چرا به 6 دانشگاه دیگر هویت بخشیده و اعتبار آن تعیین می‌شود.

اعتمادیان گفت: 6 دانشگاه از جمله دانشگاه بهبهان، رفسنجان و ... بودجه خود را گرفته‌اند اما دلیلی که به دانشگاه ایران نمی‌دهند مشخص نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزارت علوم متفاوت است، هیچ دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند به تنهایی ایجاد شود و زیر پوشش دانشگاه دیگری است بنابراین زمانی که دانشگاه جدیدی ایجاد می‌شود بخشی از فعالیت دانشگاه قبلی را گرفته است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بهبهان از اهواز و دزفول جدا شده مانند دانشگاه ایران که از تهران و بهشتی متولد شده است و دانشگاه رفسنجان نیز از کرمان متولد شده، به این دانشگاه‌ها سریع بودجه را داده‌اند اما تعجب می‌کنم چرا بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران را نمی‌دهند.

اعتمادیان گفت: مجلس بودجه دانشگاه‌های جدید را داده است، از مجلس بپرسید که چرا به دانشگاه علوم پزشکی ایران بودجه  نمی‌دهد.ما که دلیلش را پیدا نکردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha