چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 78914

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو گفت: آکنه در افرادی که سیستم دفاعی بدنشان در مقابل استرس‌ها، هیجانات و نگرانی‌ها ضعیف است بیشتر دیده می‌شود.

دکتر عبدالرضا عرفانی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه آکنه در نتیجه بسته شدن مجاری غدد چربی پوست ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این حالت در زمان بلوغ که هورمون‌های جنسی مردانه در پسران و دختران افزایش می‌یابد بیشتر دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه درمان‌های مختلفی برای رفع آکنه در ناحیه صورت وجود دارد، افزود: آکنه یک بیماری عفونی و در ارتباط با سیستم ایمنی بدن است بنابراین هر عاملی که سیستم ایمنی فرد را اصلاح کند موجب بهبود آن می‌شود.

عرفانی ادامه داد: طب سوزنی اگر موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود به درمان آکنه کمک می‌کند، گفت: آی ال پی، جرم‌گیری و لیزر پوست از روش‌های درمان آکنه است اما برای درمان آکنه های شدید پوستی و در مواردی که درمان موضعی نتیجه نداشته باشد از ایزوترتینوئین استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد اختلال تخمدانی، کیست تخمدان یا افزایش هورمون‌های مردانه نیز می‌تواند موجب بروز آکنه شود،‌ تصریح کرد: آکنه در افرادی که سیستم دفاعی بدنشان در مقابل استرس‌ها، هیجانات و نگرانی‌ها ضعیف است بیشتر مشاهده می‌شود زیرا این موارد شرایط رشد میکروب‌هایی که زمینه ساز بروز آکنه هستند را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از علل ایجاد آکنه زمینه ارثی است، افزود: برخی افراد به صورت ارثی پوست چرب دارند و هر عاملی که این چربی را افزایش دهد مانند اختلالات هورمونی، تغذیه های پر انرژی و کارهای استرس زا موجب افزایش آکنه می‌شود.

عرفانی با اشاره به اینکه درمان آکنه نیاز به زمان طولانی دارد، خاطرنشان کرد: درمان نتیجه معمولا به شش ماه زمان نیاز دارد اما برخی بیماران دوره درمان را رها می‌کنند و این امر موجب می‌شود تا آکنه مجدد بروز کند.

وی اضافه کرد: برای درمان نتیجه بخش علاوه بر پیگیری یک روش درمانی نیاز به اصلاح عادات تغذیه، استرس‌ها و هیجانات فرد نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha