چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 78917

سلامت نیوز : تنقلات ترش مزه میل به سیگار را کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ احمد مختاری مسئول کلینیک ترک دخانیات یزد اظهار کرد: نزدیک شدن به ماه رمضان زمان بسیار خوب برای برنامه ریزی جهت ترک دخانیات است،

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با فصل تابستان و روزهای بسیار بلند گفت: عدم مصرف دخانیات در این مدت زمان طولانی (12 تا 16 ساعت) در افرادی که قادر به روزه داری هستند، یا افرادی که به دلیل بیماری های ناشی از استعمال دخانیات همچون ناراحتی های گوارشی ( زخم معده و اثنی عشر) و یا بیماریهای قلبی عروقی و بسیاری بیماریهای دیگر قادر به روزه داری نیستند و در این ماه در طول روز از استعمال دخانیات امساک می کنند؛ می توانند با یک برنامه ریزی مناسب موفق به ترک دخانیات شوند.

مسئول کلینیک ترک دخانیات یزد توصیه کرد: افرادی که تمایل به ترک دخاینات دارند قبل از رسیدن به ماه رمضان برنامه ریزی داشته باشند که در عید سعید فطر جشن ترک دخانیات بگیرند.

وی با تاکید بر این مطلب که این افراد هم اکنون می توانند مصرف سیگار (دخانیات) خود را شروع به کم کردن کنند همچنین توصیه کرد: این افراد با کم تر خریدن سیگار و یا کاهش روزانه مصرف، فاصله مصرف را افزایش دهند.

مختاری ضمن اشاره به روشهای به تاخیر انداختن استعمال سیگار توصیه کرد: این افراد می توانند در زمان هوس استعمال سیگار چندین نوبت دم و بازدم عمیق داشته باشند.

این مسئول افزود: این افراد همچنین می توانند یک لیوان آب سرد را جرعه جرعه بنوشند و یا شمارش معکوس اعداد (از 100 الی صفر) را شروع کند.

وی با بیان این که این افراد همچنین می توانند با نوشتن یک متن استعمال سیگار را به تاخیر بیندازند، گفت: از طرف دیگر یکی از موارد کمک کننده استفاده از تنقلات ترش مزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha