چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 78925

سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش جدید خود با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان جهان بر ضرورت رسیدگی و توجه بیشتر به نیازهای دارویی این گروه سنی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این سازمان اعلام کرد: برای اولین بار در کشورهای اتحادیه اروپا جمعیت بالای 65 سال از افراد زیر 15 سال پیشی گرفته و این روند در بیشتر کشورهای جهان مشاهده می‌شود.

در گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت از محققان و کارشناسان دارویی درخواست شده تا تلاش‌ها و مطالعات خود در امر تهیه و تولید دارو را با در نظر گرفتن این تغییر آشکار در سن جمعیت جهان پیش‌ ببرند.

در این گزارش همچنین تاکید شد: به رغم افزایش چشمگیر هزینه تحقیقات دارویی از سال 1990 میلادی در اروپا همچنان بین نیازهای واقعی بیماران به دارو و نوآوری‌ها در بخش تولید دارو، عدم هماهنگی قابل ملاحظه‌ای وجود دارد.

در این گزارش تاکید شده است که این عدم هماهنگی در کشورهای اتحادیه اروپا زنگ خطری برای مابقی کشورهاست زیرا در سطح جهانی، جمعیت بیشتری از مردم سالمند می‌شوند و پاسخگویی به نیازهای دارویی خاص این گروه سنی نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اما عدم توجه به این روند موجب می‌شود که در آینده سالمندان با چالش‌های سلامتی و پزشکی جدی مواجه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha