چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 78934
سلامت نیوز : مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 200 همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز از میزان تمام آلاینده ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، ایستگاه های پارک قائم و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون آلوده ترین مناطق تهران است .

رشیدی اعلام کرد:  انتظار می­رود شاخص کیفیت هوا تا  ظهر در  شرایط نا سالم برای گروه­های حساس باقی بماند.

به گفته وی، اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط  ناسالم برای گروه­های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن و بنابراین توصیه می شود درشرایط ناسالم برای گروه­های حساس افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش داد.

وی تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف و گاهی وزش باد در پایتخت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha