پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 78954
سلامت نیوز : یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، بسته شدن فواصل بین دندان‌ها، حرکت و روی هم قرار گرفتن آنها را از جمله علائم تشخیص وجود دندان نهفته در دهان دانست و اظهار کرد: فشار دندان نهفته به سایر دندان‌ها و ایجاد تغییر در وضعیت آنها می‌تواند موجب ایجاد احساس درد شدید در ناحیه فک شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ دکتر منصوره میرزایی اظهار داشت: برخی از دندان‌ها هنگام رشد به علت کمبود فضا و فشار سایر دندان‌ها به‌صورت پنهان باقی می‌مانند و با وجودی که قابل مشاهده در دهان نیستند اما درون فک وجود دارند به این نوع دندان‌ها در اصطلاح دندان‌های نهفته گفته می‌شود. این عارضه معمولا بین 18 تا 25 سالگی خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان این مطلب که نهفتگی دندان‌ها در دندان‌های عقل شایع‌تر است، گفت: رشد دندان‌های عقل به‌عنوان آخرین دندان‌ها و اشغال فضای دهان بوسیله دندان‌های قبلی سبب می‌شود که 40 تا 50‌درصد دندان‌هایی که به‌صورت نهفته در فک باقی می‌مانند به دندان‌های عقل مرتبط شود. این نهفتگی در خصوص دندان‌های نیش و آسیاهای اول و دوم کوچک نیز دیده می‌شود که با انجام رادیولوژی در عکس تشخیص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha