سلامت نیوز : یک مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان (صدای یارا)، با بیان این‌که تنبیه کودکان به دو نوع بدنی و عاطفی- روانی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: 40‌درصد ازکودکانی که مورد مشاوره قرار گرفته‌اند، تنبیه شده‌اند که از این میزان 50‌درصد مورد تنبیهات بدنی و 50‌درصد نیز مورد تنبیهات عاطفی و روانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهار ؛ فرشته صدرنوری با اشاره به این‌که 995 مورد تماس با این انجمن (صدای یارا) در سه‌ماهه اول سال 92 برقرار شده است، بیان کرد: 58‌درصد کودکان مورد مشاوره پسر و 42‌درصد دختران بوده‌اند. صدرنوری درباره گروه سنی تماس‌گیرندگان گفت: بیشترین تعداد مشاوره‌ها مربوط به کودکان چهار تا هفت سال با فراوانی 41‌درصد بوده است. کودکان صفر تا سه سال با 30‌درصد، کودکان هشت تا 11ساله با 14‌درصد، کودکان 12 تا 15ساله با هشت‌درصد، ‌کودکان 16 تا 18ساله با شش‌درصد و کودکان بالای 18 سال با فراوانی یک‌درصد مورد مشاوره قرار گرفته‌اند.

این مددکار به تحصیلات کودکان مورد مشاوره اشاره کرد و گفت: اغلب کودکانی که مشاوره درباره آن‌ها انجام شده از نظر مقطع تحصیلی زیر سن دبستان هستند و فراوانی آن‌ها 52‌درصد است. وی درباره تحصیلات کودکان مورد مشاوره گفت: کودکان دبستانی با فراوانی 23‌درصد، کودکان پیش‌دبستانی با 11‌درصد، کودکان راهنمایی با پنج‌درصد، کودکان دبیرستانی با هفت‌درصد و دانشجویان با دودرصد مورد مشاوره قرار گرفته‌اند. به گفته صدرنوری، منطقه پنج با فراوانی 10‌درصد و منطقه چهار با فراوانی 9‌درصد، منطقه تماس‌گیرندگان را نشان می‌دهد و این در حالی است که 17‌درصد تماس‌ها مربوط به شهرستان‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha