دانشمندان انگلیسی یك فناوری ابداع كردند كه بر پایه آن می‌توان از مقادیر كم منواكسیدكربن برای كمك به افراد در جراحی قلب یا پیوند اعضاء استفاده كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از یونایتدپرس از شفیلد، گاز منواكسیدكربن به رغم آوازه‌ای كشنده بودن آن، می‌تواند با كاهش التهاب و افزایش جریان خون، سلامت این بیماران و افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

اما مشكلی كه در این رابطه وجود داشته، چگونگی ارائه بی‌خطر میزان صحیح منواكسید كربن به بدن بوده است.

محققان "دانشگاه شفیلد" مولكول‌هایی قابل حل در آب ابداع كرده‌اند كه زمانیكه بلعیده و یا تزریق می‌شوند مقادیر كم منواكسید كربن را بطور بی‌خطر در بدن آزاد می‌كنند.

پروفسور "برین من" كه ریاست این تحقیق را بر عهده داشت گفت، این مولكول‌ها در آب حل می‌شوند بنابراین می‌توانند در یك شكل مایع كه راحت قورت داده می‌شوند در دسترس قرار گیرند و به سرعت به جریان خون برسند.

وی افزود، این فناوری در حالیكه كنترل میزان منواكسیدكربنی را كه در بدن بیمار آزاد می‌شود، آسان می‌كند این امكان را میسر می‌سازد كه طرح مولكول‌ها را تغییر دهد تا محل خاصی را هدف قرار دهند و بر سایر قسمت‌های بدن تاثیر نگذارند.

مولكول‌های جدید آزادكننده منواكسید كربن با مشاركت دكتر "روبرتو موترلینی" در "موسسه تحقیقات پزشكی پارك نورت ویك" ابداع شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha