پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 78972
سلامت نیوز : با افزایش قیمت گوشت قرمز، مرغ جای آن را در سفره ها پر کرده بود که حالا خبر می رسد این جایگزین هم در آستانه پرواز قرار گرفته است. پیش بینی می شود قیمت هر کیلو مرغ در صورتی که دولت ارز متناسب با آن را تامین نکند به 10 هزار تومان برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو ؛ در حالی که محموله‌های کشتی حاوی 700 هزار تن ذرت و 500 هزار تن سویا که حدود 3 تا 65 روز است در آبهای ایران سرگردان هستند، حتی ارز مرجع 2477 تومان نیز برای ترخیص تخصیص نمی‌یابد.

به گفته یوسفی رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور، فروشندگان محموله های کشتی ها تا زمانی که بانک مرکزی ارز را به حساب آنان واریز نکند نهاده های دامی را در بنادر کشورمان تخلیه نخواهند کرد.

متوسط قیمت مرغ اکنون در بازار کیلویی 6 هزار تومان است اما حسن مهربانی یگانه دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه گفته است که اگر قرار باشد نهاده‌های طیور با ارز 2477 تومان وارد کشور شود قیمت مرغ به کیلویی 10 هزار تومان و تخم مرغ به کیلویی 7 هزار تومان خواهد رسید.

پیش از این قیمت هر كیلوگرم ذرت حدود ۶۸۰ تومان و سویا ۱۰۰۰ تومان بوده است اما با تغییر نرخ ارز مرجع قیمت هر كیلوگرم ذرت به حدود ۱۰۰۰ تومان و سویا به بیش از ۱۶۰۰ تومان در بازار رسیده است.

این در حالی است که وزیر صنعت در چند وقت اخیر از ذخیره سازی کالاهای اساسی با ارز 1226 تومانی در سه، چهار و حتی شش ماه آینده خبر داده است.

در همین حال عباس قبادی معاون وزیر صنعت در مورد کشتی‌های نهاده‌های دامی، گندم و کالاهای اساسی اظهار گفته است با توجه به اینکه از 30 تیر ماه بر اساس توافق انجام شده ترخیص کشتی‌های مانده در بنادر شروع شد، دراین مدت دو سه روز مراحل اداری آن انجام شد و عملاً از فردا رسماً ترخیص خواهد شد. وی دو روز پیش نیز از آغاز ترخیص کالاهای اساسی خبر داده بود.

پیش از این دولت به مرغداران تعهد داده بود برای جبران هزینه‌های تولیدشان نهاده‌های ارزان در اختیار آنها قرار دهد، علاوه بر اینكه به وعده خود پایبند نبوده است، ذخیره 80 هزار تنی مازاد تولید داخل را نادیده گرفته و برای طرح ضیافت در ماه رمضان از تركیه مرغ وارد كرده است.

علی پورکاوه مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به واردات مرغ از ترکیه گفته است که میزان ثبت سفارش انجام شده در چهار ماه نخست سال جاری در حدود یک هزار تن بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha