پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 78976
سلامت نیوز : اگر تاکنون عضوی از بدنتان دچار شکستگی شده باشد حتما با مشکلات مربوط به آن آشنایی دارید. تا چند سال پیش زمانی که دچار شکستگی استخوان می‌شدید در ادامه و بعد از عکسبرداری باید عضو مورد نظر را به اصطلاح گچ می‌گرفتید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب ؛ در این قسمت حجم زیادی از گچ طبی دور بخش مورد نظر را گرفته و بیمار به نسبت شدت شکستگی باید برای مدتی این گچ را همراه می‌داشت.

قسمت بد ماجرا این بود که به طور مثال دست انسان دچار خارش‌شده و گچ نیز بعد از مدتی بو گرفته و بشدت کثیف می‌شد. هر چند در طول سال‌های اخیر فایبرگلاس و پلاستری جایگزین روش سنتی شده ‌است، اما همچنان امکان شست‌وشو یا رسیدن هوا به پوست بدن را امکان‌پذیر نمی‌کند.

در همین خصوص، طراحی به نام جیک اویل بعد از روبه‌روشدن با این مشکل تصمیم گرفت قالبی جدید را طراحی کند که مشکلات گذشته را نداشته باشد.

اویل به وسیله اسکن و چاپ سه‌بعدی روشی را به مرحله طرح‌های اولیه رسانده که کورتکس کست نام دارد.

در این روش بعد از عکسبرداری عضو شکسته توسط دوربین‌های مختلف به صورت سه‌بعدی اسکن شده و در ادامه قالبی شبکه‌ای از جنس پلاستیک نایلون شکل می‌گیرد که به صورت اختصاصی برای بیمار طراحی می‌شود.

وجود شبکه‌ها در سطح کورتکس و وزن پایین آن براحتی امکان شست‌وشو و رسیدن هوا به پوست بیمار را فراهم می‌کند. در ادامه نه‌تنها مشکل وزن بالا و درد‌های احتمالی از بین می‌رود، بلکه پوست انسان بعد از مدتی دچار بیماری‌های مختلف نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha