پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
سلامت نیوز : بی خوابی یکی از بیماری‌های شایع این روز‌های جامعه صنعتی است که بسیاری از مردم گرفتار آن هستند. هر چند این مشکل هر کسی را تهدید نمی‌کند اما بد نیست بدانید کاهش ساعات خواب یا بیدار ماندن و کار کردن با وسایل فناوری محور می‌تواند تاثیرات منفی روی فعالیت مغز بگذارد. بتازگی محققان متوجه این موضوع شده‌اند که استفاده از تبلت، تلفن همراه یا لپ‌تاپ قبل از خواب می‌تواند تاثیرات منفی روی مغز و البته خواب انسان بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب ؛ طبق تحقیقاتی که انجام شده، تمام نور‌های مصنوعی در طولانی مدت می‌توانند انسان را کم خواب کنند. حال این را در نظر بگیرید که قرار گرفتن نور مصنوعی صفحه نمایش تبلت یا تلفن همراه چه تاثیر مخربی روی مغز انسان دارد. دریافت نور با طیف کلی آبی پیش از خواب موجب انتشار ملاتونین در بدن می‌شود که با ایجاد ترکیبات شیمیایی، خواب انسان را با تاخیر روبه‌رو می‌کند.

این در حالی است که اگر انسان در طولانی مدت از وسایل این چنینی آن هم در تختخواب استفاده کند، از لحاظ ذهنی به این موضوع عادت می‌کند که محل خوابش محیطی فعال است. محیطی که در آن مغز انسان شروع به فعالیت کرده و از شرایط خواب خارج می‌شود. همین موضوع در ادامه و زمانی که انسان تصمیم می‌گیرد بخوابد ادامه یافته و فرایند آرام‌سازی و شروع خواب را با تاخیر طولانی مواجه می‌کند. در نهایت محققان به صورت جدی توصیه کرده‌اند از تبلت و تلفن‌های همراه پیش از خواب به هیچ‌وجه استفاده نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha