پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 78991
سلامت نیوز : مسلم است زمانی که بیمار هستیم به استراحت نیاز داریم اما گاهی استراحت تنها راه‌حل نیست و برای بهبود روحیه‌مان وقتی که در آینه نگاه می‌کنیم یا به کسی می‌رسیم نیاز داریم با کمی تعریف از زیبایی‌مان تجدید قوایی بکنیم و روحیه بگیریم.

با بینی‌تان مهربان باشید

اگر آبریزش بینی شدیدی دارید دستما‌ل‌های مناسب صورت را از خود مضایقه نكنید. حالا كه باید جلوی آبریزش بینی‌تان را بگیرید از دستمال‌هایی با بافت نرم و كرم‌دار استفاده كنید تا از قرمز و متورم شدن پوست بینی‌تان جلوگیری كنید.

مواظب باشید خشک نشوید

معمولا هنگام بیماری بدن مقداری از آب خود را از دست می‌دهد كه به صورت خشكی پوست نمایان می‌شود. در این زمان از مرطوب‌كننده‌های قوی هم صبح و هم شب استفاده كنید. در این صورت از خشك شدن پوست بینی‌تان هم بر اثر اصطكاك با دستمال جلوگیری می‌كنید. اگر قصد خارج شدن از خانه را دارید حتما یك مرطوب‌كننده خوب در كیف تان بگذارید و روزتان را بدون مرطوب‌كننده نگذرانید.

روی چشم‌های پف‌كرده چای کیسه‌ای بگذارید

اگر چشم‌هایتان پف كرده، موقع خواب زیر سرتان را كمی بالا بیاورید تا مایع درون پلك‌ها راحت تخلیه شود. برای مبارزه با پف چشم این درمان چای را هم امتحان كنید. دو كیسه چای مرطوب‌ و سرد را روی پلك‌هایتان بگذارید و 15 دقیقه دراز بكشید تا پف چشم‌هایتان بخوابد.

كرم چشم تان را سرد كنید

سعی كنید كرم‌های مخصوص چشم‌ را درون یخچال نگهداری كنید. وقتی كرم سرد شده را روی پلك‌هایتان می‌مالید هم خستگی پلك‌هایتان رفع می‌شود و هم پف‌كردگی آنها می‌خوابد.

چشم قرمزی نباشید

یكی دیگر از مشخصه‌‌های بیماری قرمزشدن چشم‌هاست. چشم‌هایتان مثل چشم‌های بانی خرگوشه کارتون‌ها می‌شود اما می‌توانید با قطره های چرب‌كننده و خنك‌كننده چشم از شر چشم‌های خونی خلاص شوید.

قبل از آرایش زیرسازی كنید

تا وقتی مجبورید بینی‌تان را بگیرید، عطسه كنید و اشك چشم‌هایتان را پاك كنید، بهتر است از زیرسازی قبل از آرایش استفاده كنید تا آرایش مدت بیشتری روی صورتتان بماند. استفاده از زیرسازهای چشم و لب هم ایده خوبی است.

پنهانش كنید!

یكی از سرنخ‌هایی كه سرماخوردگی شما را فاش می‌كند قرمز شدن نوك بینی است. برای پوشاندن آن از كرم پودرهایی كه رنگدانه زرد دارند و كمی از پوست خودتان روشن‌تر است استفاده و قرمزی آن را پنهان كنید.

كویر نشوید!

تا زمانی كه پوست تان به دلیل سرماخوردگی و بیماری بی‌آب و خشك است از پودر و پنكیك خشك استفاده نكنید، زیرا خشكی پوستتان را بیشتر نمایان می‌كنند. به جای آن از كرم‌های چرب‌تر و مرطوب‌تر استفاده كنید.

پوست تان را گرم كنید

اگر احساس می‌كنید به خاطر بیماری بی‌رنگ شده‌اید با تن‌های گرم برنزه به صورت تان رنگ بدهید. از كرم‌هایی كه تن صورتی دارند، بپرهیزید.

لب‌ها را صاف و براق نگه دارید

پوسته و خشك‌شدن لب از دیگر نتایج معمول بیماری است. در این مدت لب شما به مرطوب‌كننده قوی نیاز دارد ولی قبل از آن با لیف مرطوب و گرم لب تان را به نرمی ماساژ دهید تا پوسته‌های آن بریزد. حالا لب تان را با لیپ‌استیك‌های ترمیم‌كننده بپوشانید و در طول روز آن را تمدید كنید.

منبع : جام نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha