داروی جدید بیماری تالاسمی که به شکل قرص است پس از تائید نهایی پزشکان در مورد ضرورت مصرف، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد .

داروی جدید بیماران تالاسمی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

فاطمه هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه مشابه خارجی این دارو در کشور نیز تولید می شود ، گفت: هم اکنون 3 سال است که این دارو در حال بررسی و آزمایش است به گونه ای که برخی پزشکان آن را تائید کرده اند و در صورتی که این دارو در شورای عالی بیمه مورد تائید قرار گیرد می تواند کمک زیادی به بیماران نیازمند به مصرف این داروها کند.

وی با بیان اینکه این دارو هنوز هم در کشورهای مختلف به صورت دائم مصرف نمی شود و داروی دسفرال مصرف می شود ، اظهار داشت: این قرص ها گران قیمت است بنابراین اگر بتوان این نوع داروها را با کیفیت مطلوب در کشور تولید و آن را تحت پوشش بیمه قرار داد کمک زیادی برای بیماران نیازمند به این داروها خواهد شد.

رئیس بنیاد امور بیماری های خاص تصریح کرد: هم اکنون تعداد تولد نوزادان مبتلا به بیماری تالاسمی از یک هزار تولد زنده در سال به 200 تولد کاهش یافته است چون برنامه های لازم برای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلا به بیماری تالاسمی انجام می شود اما میزان تولد بیماران هنوز به صفر نرسیده است در صورتی که می توان به راحتی از تولد بیماران مبتلا به تالاسمی جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از تولد بیماران مبتلا به تالاسمی نیاز به کمک و همکاری مردم است چون افرادی که تصمیم به ازدواج دارند باید سعی کنند در صورت ابتلا به تالاسمی مینور ، با یکدیگر ازدواج نکنند.

هاشمی ادامه داد: حتی در صورت ازدواج یک زوج مبتلا به تالاسمی مینور ، باید حتی الامکان آزمایش های دوران بارداری را انجام دهند تا کودک مبتلا به بیماری تالاسمی متولد نشود.

رئیس بنیاد امور بیماری های خاص گفت: باید امکانات در زمینه انجام آزمایشات لازم برای زوج های مبتلا به تالاسمی مینور فراهم شود که البته در کشور مراکزی برای انجام این آمایشات ایجاد شده اما باید افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha